Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sänks räntan på befintliga lån vid framtida eventuella räntesänkningar

SEB, Nordea Ica ikano sänker sina räntor 0,25%
Bara sevenday som jag har som inte sänkt något.

Har Wasa sänkt?

Jag tog ett samlingslån hos Resurs Bank i februari. De har inte sänkt någonting sedan dess. Är det för att lånet är så nytt eller borde jag också ha fått en sänkning av räntan tror ni?

Jag tog ett samlingslån hos Resurs Bank i februari. De har inte sänkt någonting sedan dess. Är det för att lånet är så nytt eller borde jag också ha fått en sänkning av räntan tror ni?
Jag har också Resurs sedan ett år tillbaka och ingen sänkning för mig heller. Så tror inte de har sängt för någon faktiskt (?) :-(

Lånet är inte för nytt för sänkning av räntan. Jag tog lån hos Wasakredit ungefär i samma veva och de har följt riksbankens sänkningar hittills. Räntan på lånet för mig har gått från 8% till 7,5% sedan start.

Det sista jag fick från Resurs var en rejäl höjning på 0.65 den 1 februari.

Jag har också Resurs sedan ett år tillbaka och ingen sänkning för mig heller. Så tror inte de har sängt för någon faktiskt (?) :-(
De har ju grova lönsamhetsproblem pga slapphänt utlåning. Så tror de Remember, Nordax mfl kommer försöka hålla i räntan så länge de kan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp