Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sänks räntan på befintliga lån vid framtida eventuella räntesänkningar

Man blir förbannad över hur bankerna agerar när det gäller räntesänkningen på lån.
Dom väntar så länge så möjligt innan dom sänker, allt för att tjäna mer pengar men när det gäller sparkonton så är dom kvicka att sänka.
Är precis likadant vid höjningen, lånen höjs direkt och sparkonton har dom inte bråttom att höja.

Senast ändrad:
Man blir förbannad över hur bankerna agerar när det gäller räntesänkningen på lån.
Dom väntar så länge så möjligt innan dom sänker, allt för att tjäna mer pengar men när det gäller sparkonton så är dom kvicka att sänka.
Är precis likadant vid höjningen, lånen höjs direkt och sparkonton har dom inte bråttom att höja.
Som kund är man dessutom hjälplös när det inte hjälper att byta bank. En bojkott och lön i kuvert på fredagar!!

Som kund är man dessutom hjälplös när det inte hjälper att byta bank. En bojkott och lön i kuvert på fredagar!!
Ja så är det tyvärr. Tänk bara hur många svenskar det är som har sparkonton på storbankerna istället för att ha dom på nisch banker med insättnings garanti där det är betydligt bättre ränta på pengarna. Skulle aldrig låta storbanker ha mina sparpengar.

Ok
Remember sänker min ränta med 0,25 % nu i September.....wooohoo.
Sena ....första ,väntar när nr 2

Nu sänkte Nordea mitt privat/blancolån med 0.25%-enheter. Jag hade tänkt höra av mig nästa vecka annars och klaga men de sänkte utan att jag var på dem.

Marginalen har inte sänkt öht 2024, de kommer jag höra av mig till.

Äntligen ett litet livstecken från mina långivare. SEB sänker med 0.25!

Ica-banken sänker 0,10 precis som i maj. Tycker de kunde följt övriga och sänka 0,25. Det var då inte så minimala justeringar som 0,10 alla gånger de höjt!

SBAB sänker sparräntan med 0.25%-enheter och tremånaders "rörliga" bolåneräntan med 0.10%-enheter.
Vad gäller SBAB så har de sänkt den rörliga 3-månaders i två omgångar (ena gången innan Riksbanken sänkte nu i augusti). Skillnad på mitt 3-månaders som får ny period blir exakt -0,25.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp