Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Sänker ett föreläggande min Score?

Gör andra banker det? Har du varit med om det?
Tänker typ Marginalen,Forex,SEB...

Dom kanske gör det om dom får dålig magkänsla över en ansökan eller nåt, det vet jag inte. Vad jag vet är det inte vanligt att större aktörer gör så, utan mest snabblånebolag, och en del små privata hyresvärdar. Många accepterar tydligen alla möjliga skulder, så länge det inte ligger eller legat avhysningsärenden.

Är allt som finns KFMs system offentlig information? Och på vilka grunder får KFM behålla info om avslutade förelägganden?

Det allra mesta är det.
Det står nog i någon lag som jag inte har en aning om vilken det kan vara just nu.

Ett föreläggande syns inte på din uc men den uppgiften om att du haft föreläggande ligger kvar hos kf i 3 år.
Alla som ringer och kollar får den uppgiften

Det allra mesta är det.
Det står nog i någon lag som jag inte har en aning om vilken det kan vara just nu.
Men om man bestrider ett föreläggande framgår det i den informationen som ni lämnar ut. Tänker om någon medvetet försöker förstöra ens möjligheter genom att skicka falska förelägganden.

Men om man bestrider ett föreläggande framgår det i den informationen som ni lämnar ut. Tänker om någon medvetet försöker förstöra ens möjligheter genom att skicka falska förelägganden.
Vad jag fått erfara så ser de som vill våra föreläggande och även avslutade. Bestridande också
Jag har fått flera svar från olika aktörer att de ger avslag pga av mina föreläggande och bestridande

Ja det brukar framgå

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp