Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Sänker ett föreläggande min Score?

Jag har fått brev från kronofogden för en räkning jag var helt säker var betald.
Har inte hört något om påminnelse heller!

Kommer det sänka mig score att jag fått från kf nu? Kommer såklart betala bort den idag omgående men är sjukt irriterad att det ens gått till kf då jag inte fått någon påminnelse.

Nej, sålänge det bara är ett föreläggande och inte ett utslag så påverkar det inte din score.

Men jag har för mig att på vissa lånesidor står det följande.

Har du haft ett föreläggande hos kronfogden senaste året????

Men jag har för mig att på vissa lånesidor står det följande.

Har du haft ett föreläggande hos kronfogden senaste året????

Hmm.. Någon annan som vet hur det funkar?
Tänker bara att det blir ju ingen anmärkning såvida det inte blir ett utslag. Föreläggande registreras ju inte? Nu blev jag osäker.

Det påverkar inte automatiska kreditbedömningar. Många snabblånebolag ringer kfm ang förelägganden

Det påverkar inte automatiska kreditbedömningar. Många snabblånebolag ringer kfm ang förelägganden
Då är det att dom undrar om det ligger något föreläggande per dagens datum? Men betalar man när det är inom ett föreläggande så försvinner det och rapporteras inte efter det?

Då är det att dom undrar om det ligger något föreläggande per dagens datum? Men betalar man när det är inom ett föreläggande så försvinner det och rapporteras inte efter det?

Vad dom ringer och frågar vet jag inte i detalj. Ett föreläggande syns i systemen ett bra tag, några år, oavsett om det slutar i utslag eller avskrivning

Vad dom ringer och frågar vet jag inte i detalj. Ett föreläggande syns i systemen ett bra tag, några år, oavsett om det slutar i utslag eller avskrivning
Oj! Det hade inte jag en aning om att ett föreläggande var synligt i systemet efter avskrivning. Tusen tack för svaret Lasseman! :rolleyes:

Är allt som finns KFMs system offentlig information? Och på vilka grunder får KFM behålla info om avslutade förelägganden?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp