Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Rock bottom till slut

Vart i landet bor du? Du kan möjligtvis inte flytta in till exet ett tag med ungarna? Några föräldrar/syskon att bo hos ett tag bara någon månad så du kanske orkar/kan ta tag i lite saker?

Låter som att du skulle behöva få vila opp dig lite och bli ompysslad någon vecka och bara "skita i allt" ett tag för att samla kraft och ta tag i saker och ting.

Hoppas det går vägen för dig vännen <3

Hälsningar, Kalle.
Tack för svar och din input <3

Du har nog helt rätt. Det är inte detta som behövs just nu. Men nu är saker som dom är. Jag är oerhört tveksam på att det skulle fungera. Föräldrar finns det inga här (Göteborg) tyvärr och situationen med dom är komplex. Men visst, nån har nämnt uthyrning och det är ju ett sätt att komma ett steg på vägen. Men då krävs förskott. Vet inte hur sugna folk är på det.

Du har säkert redan pratat med ditt ex ... men, frågar iaf ... har du pratat med hen och förklarat läget med vad som skett och utifrån det be om att få låna pengar så du kan betala bort dina hyror och inte förlorar din lgh och därmed ditt boende för era barn?

Du har säkert redan pratat med ditt ex ... men, frågar iaf ... har du pratat med hen och förklarat läget med vad som skett och utifrån det be om att få låna pengar så du kan betala bort dina hyror och inte förlorar din lgh och därmed ditt boende för era barn?
Alltså pengar finns det inga den vägen. Det vet jag. Men visst kan jag ändå förklara.

Ett stort problem jag har gäller mitt mående. Jag tar slut. Hela kroppen ger upp vid stress. Jag förstår ju att det spelar mindre roll i detta läge men det är ofantligt svårt att rodda en massa saker samtidigt. Det blir kortslutning.

Alltså pengar finns det inga den vägen. Det vet jag. Men visst kan jag ändå förklara.

Ett stort problem jag har gäller mitt mående. Jag tar slut. Hela kroppen ger upp vid stress. Jag förstår ju att det spelar mindre roll i detta läge men det är ofantligt svårt att rodda en massa saker samtidigt. Det blir kortslutning.
Detta kan vara ett försäkringsärende om du har en personförsäkring och läkarjournal.
Kolla över villkoren i personförsäkringen och se noga vad som täcks och om du hittar någon punkt så hävda att du har rätt till ersättning.
Kolla även hemförsäkring - lite osäker på vad som hemförsäkringen täcker, men dom är ganska omfattande.

Inga pengar hinner landa på kontot om så är fallet innan hyran förfaller, men ju snabbare försäkringsärende startas destå bättre.

Riktigt tråkigt! Pappa och jag var i samma situation förra året. Hyran blev till slut uppsagd torts att jag betalade in den. Hade 3 månader på oss att flytta och det var semestertider. Jag ringde hyresvärden och bad om att boka möte för att förklara situationen. Men hon skulle på semester och kunde inte förens 2 månader framåt. Så vi levde i stress under sommaren och viste inte om vi skulle behålla lägenheten eller inte. På mötet sedan förklarade jag situationen men de såg inte bra ut. SÅ jag gav förslag till dem att de ger oss sista chans genom ett bo kvar kontrakt. De två som jag hade möte med gick senare tillsammans i annat rum och tog beslut då att ge oss sista chans.

Så min tips är att försöka boka möte med dem och försök att komma överens om avbetalningsplan på det du ligger efter med. Fråga om ett bo kvar kontrakt.

Detta kan vara ett försäkringsärende om du har en personförsäkring och läkarjournal.
Kolla över villkoren i personförsäkringen och se noga vad som täcks och om du hittar någon punkt så hävda att du har rätt till ersättning.
Kolla även hemförsäkring - lite osäker på vad som hemförsäkringen täcker, men dom är ganska omfattande.

Inga pengar hinner landa på kontot om så är fallet innan hyran förfaller, men ju snabbare försäkringsärende startas destå bättre.
Tack för info. Vet att jag slutade betala allt men helt klart värt att kolla upp.

Riktigt tråkigt! Pappa och jag var i samma situation förra året. Hyran blev till slut uppsagd torts att jag betalade in den. Hade 3 månader på oss att flytta och det var semestertider. Jag ringde hyresvärden och bad om att boka möte för att förklara situationen. Men hon skulle på semester och kunde inte förens 2 månader framåt. Så vi levde i stress under sommaren och viste inte om vi skulle behålla lägenheten eller inte. På mötet sedan förklarade jag situationen men de såg inte bra ut. SÅ jag gav förslag till dem att de ger oss sista chans genom ett bo kvar kontrakt. De två som jag hade möte med gick senare tillsammans i annat rum och tog beslut då att ge oss sista chans.

Så min tips är att försöka boka möte med dem och försök att komma överens om avbetalningsplan på det du ligger efter med. Fråga om ett bo kvar kontrakt.
Tack för svar.

Jag har redan haft en avbetalningsplan en gång. Och det var under min värsta period, då jag inte hade inkomst, jag inte kunde hålla den. Jag är inte riktigt säker att jag ens klarar av en avbetalning. Skulle den exempelvis betalas av under ett halvår i bästa fall är det ändå inte pengar jag har över men, ja vad har jag att förlora.

Om du lyckas, på något sätt få fram pengar till hyrorna, skulle jag till och med kasta fram ett specialkort till hyresvärden där du, mot att du inte säga upp, går med på prova-bo kontrakt som förlängs med en månad i taget. Har du skött allt så kan du vinna åter ditt förstahandskontrakt med besittningsskydd.
annars får soc kliva in. Inte kul såklart, men efter ett tag på lägenhetshotell så kan de kanske ordna fram socialtkontrakt som sen kan övergå till förstahand.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp