Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ringning till arbetsgivare

Coop medmera ringde upp min arbetsgivare och pratade med dom. Vet inte riktigt vad de sa men ekonomiansvarige kom ut och sa det till mig.

Ansökte om 200 000 tror jag. Var ca 4 år sedan.

Coop medmera ringde upp min arbetsgivare och pratade med dom. Vet inte riktigt vad de sa men ekonomiansvarige kom ut och sa det till mig.

Ansökte om 200 000 tror jag. Var ca 4 år sedan.
Jobbade du på litet eller stort företag?

Ett litet företag med runt 25 anställda.

Hade SBAB tidigare och de har aldrig ringt. Inte övriga banker heller för den delen. Å andra sidan verkar det generellt svårare att låna nu och diverse kontroller desto fler?

Hade du SBAB privatlån tidigare? Behövde man komplettera med anställningsintyg eller lönespecar eller liknande? Vad för information behövdes?

Jag jobbar för ett företag där vi är totalt 6 anställda så jag vet inte om det stämmer till 100% då de ej ringde för min del.

Lea vad för information behövde du ha med i ansökan, kompletterade du med lönespecar och anställningsintyg och liknande?

Lea vad för information behövde du ha med i ansökan, kompletterade du med lönespecar och anställningsintyg och liknande?

Nej utan angav i ansökan så som fallet såg ut, vart anställd i mer än 6 år hos samma arbetsgivare och min inkomst har höjts varje år så de kanske var nog som säkerhet än att behöva ett arbetsgivarintyg. Och inga andra kompletteringar heller.
Så sökte online, fick besked direkt om preliminärt beviljad sen ringde handläggare upp kanske 2 dagar senare och då gick vi igenom alla villkor. Fick skuldebrev hem samma vecka att skriva under å bifoga kopior på legitimation. Sen va de klart.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp