Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ringning till arbetsgivare

SBAB sa till mig att om man jobbar för mindre bolag behöver de mer som styrker än om man jobbar för större etablerade företag.
Ah det förklarar ju mycket. När jag tog lån jobbade jag på ett av Sveriges största konsultbolag med drygt 50.000 anställda världen över

När vi ringer så frågar vi för det mesta bara om personen är anställd där han/hon säger.

SBAB sa till mig att om man jobbar för mindre bolag behöver de mer som styrker än om man jobbar för större etablerade företag.

Jag jobbar för ett företag där vi är totalt 6 anställda så jag vet inte om det stämmer till 100% då de ej ringde för min del.

Lea, vad krävdes från dig???

Som sagt bolån, gjorde ansökan via nätet och blev godkända för lånelöfte. Sen så ringde en handläggare upp och det var kompletteringar så som köpekontrakt, tillvalsbeställning på nya samt säljkontrakt på min gamla bostad jag behövde ladda upp.
Juste behövde även bevisa vart en del av kontantinsatsen kom ifrån då min sambo fick detta av sin mamma och de visste om att min del var låst i gamla fastigheten tills inflytt.
Sen var det inga konstigheter. Sköttes väldigt smidigt.
Konstiga i hela situationen var att se pratade aldrig ngnsin med min sambo alls. Enda han gjorde var att skriva under lånehandlingarna som de postade hem.

Vilka har varit med om att de ringt arbetsgivare för privatlån och vilka banker har det varit?

Marginalen har jag varit med om i samband med privatlån, inte roligt på mindre företag som sagt

Vad tror ni om mina möjligheter att lösa mina blanco med hjälp av sbab med inkomst på 400 tkr/år och blanco idag på 200 000 tkr? 1 ff och 6000 underskott

Har även småkrediter som ej syns på UC för cirka 60 000 kr

Vad tror ni om mina möjligheter att lösa mina blanco med hjälp av sbab med inkomst på 400 tkr/år och blanco idag på 200 000 tkr? 1 ff och 6000 underskott

Har även småkrediter som ej syns på UC för cirka 60 000 kr

Uc score ?? Det där låter som väldigt bra förutsättningar , borde inte vara några problem alls

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp