- Meddelanden
- 70
- Mottagna reaktioner
- 23
- Poäng
- 102
Det lät bra att Coop sänkte räntan på befintliga lån. Kommer de andra bankerna att göra samma sak eller det kan man inte räkna med ? Har man den räntan man har oavsett ?
Sånt där kommer göra en del här arga
Svårt att troSånt där kommer göra en del här arga
Ja och att det då blir så att hela mantrat om att bankerna är onda varelser liksom faller.Du menar för att folk inte trodde dom skulle göra det?
Det är inte som är problemet här.
Problemet är att när bolagen passade på att höja - då höjde man 3,4 ibland 5 gånger mer än vad Riksbanken gjorde. Sevenday höjde med 2.5%.
Det dom gör nu är att dom sänker 0.25% medan dom höjde dubbelt eller tredubbelt.
Om så blir fallet att du syftar på att andra banker blir arga och inte följer. Så vinner coop kunder på det. Win winJa och att det då blir så att hela mantrat om att bankerna är onda varelser liksom faller.

Bara sådär? Gjorde de UC?Ringde marginalen som jag har ett lån hos för att fråga om dom skulle sänka något framöver pga beskedet från riksbanken, det visste hon tyvärr inte om dom skulle göra men hon kunde åtminstone sänka min ränta från 9,29% till 7,49% vilket ändå var lite mer än jag hade hoppats på.