Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Riksbanken sänker räntan – första gången på åtta år

Det lät bra att Coop sänkte räntan på befintliga lån. Kommer de andra bankerna att göra samma sak eller det kan man inte räkna med ? Har man den räntan man har oavsett ?

Har SEB, Sevenday, morrow
Sedan några krediter.

Ingen som har sänkt ännu.

När det gällde höjningar så var dom jäävligt snabba, oftast höjde dom innan riksbanken gjorde sina höjningar.

Sånt där kommer göra en del här arga

Du menar för att folk inte trodde dom skulle göra det?

Det är inte som är problemet här.

Problemet är att när bolagen passade på att höja - då höjde man 3,4 ibland 5 gånger mer än vad Riksbanken gjorde. Sevenday höjde med 2.5%.

Det dom gör nu är att dom sänker 0.25% medan dom höjde dubbelt eller tredubbelt.

Du menar för att folk inte trodde dom skulle göra det?

Det är inte som är problemet här.

Problemet är att när bolagen passade på att höja - då höjde man 3,4 ibland 5 gånger mer än vad Riksbanken gjorde. Sevenday höjde med 2.5%.

Det dom gör nu är att dom sänker 0.25% medan dom höjde dubbelt eller tredubbelt.
Ja och att det då blir så att hela mantrat om att bankerna är onda varelser liksom faller.

Ja och att det då blir så att hela mantrat om att bankerna är onda varelser liksom faller.
Om så blir fallet att du syftar på att andra banker blir arga och inte följer. Så vinner coop kunder på det. Win win :)
Då blir andra pressade följa om dom vill behålla.

Nu sänkte Swedbank också! :) Trevlig fredag!

Nordea hade 10/5 som datum för justering men inget än när man loggar in..
BN sa blankt nej vid fråga :)

Ringde marginalen som jag har ett lån hos för att fråga om dom skulle sänka något framöver pga beskedet från riksbanken, det visste hon tyvärr inte om dom skulle göra men hon kunde åtminstone sänka min ränta från 9,29% till 7,49% vilket ändå var lite mer än jag hade hoppats på.

Ringde marginalen som jag har ett lån hos för att fråga om dom skulle sänka något framöver pga beskedet från riksbanken, det visste hon tyvärr inte om dom skulle göra men hon kunde åtminstone sänka min ränta från 9,29% till 7,49% vilket ändå var lite mer än jag hade hoppats på.
Bara sådär? Gjorde de UC?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp