Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Riksbanken sänker räntan – första gången på åtta år

Jag har haft marginalen i drygt två år, skött varenda betalning prickfritt. Räntan har bara stigit, krigade till mig 0,5% sänkning i höstas med motiveringen att räntan jag hade vida översteg min nuvarande situation/kreditvärdighet. Då sa de att jag inte kunde tjata till mig ytterligare sänkning på minst 6mån. Under den tiden har räntan smyghöjts en gång utan att det aviserades. Tycker de är mkt svårare att deala med än Remember och BN. Bägge bankerna har erbjudit en substantiellt bättre ränta vid liknande sits.
Haft lån hos de i 1.5 år… skött betalningarna FELFRITT, ringde de efter jag läste detta och de sa blankt nej. Att de inte brukar sänka räntan för kunderna. Antingen ljuger de eller så ljuger personen ovan

Ica-banken sänker med 0,10% såg jag när jag loggade in… märkligt att det inte var 0,25% då dem följt styrräntan slaviskt vid höjningarna.

Haft lån hos de i 1.5 år… skött betalningarna FELFRITT, ringde de efter jag läste detta och de sa blankt nej. Att de inte brukar sänka räntan för kunderna. Antingen ljuger de eller så ljuger personen ovan

påminn mig i början av juni så ska jag ta print på nuvarande ränta och efter fakturan med gamla räntan är betald så ska du få se skillnaden ☺️

Kan bekräfta att Marginalen sänkt mitt lån idag med 1,5%, från 9,46 till 7,96. Skrev meddelande till dom i internetbanken. Har också haft mitt lån i 1,5 år nu.
Var tack vare inlägget från @ankikna som jag tänkte testa också. :folded:

SEB sänkte med 0.15% idag fick jag information om. Säkerligen kreditförluster bakom valet av 0.15% istället för 0.25%.

Nordea skulle ju reglera idag 15/5 men syns fortfarande inget när man loggar in

Men va, bankerna var ju våra bästa vänner. Dom skulle ju sänka lika mycket som dom höjt!! Jag har ju läst det på forumet :(

När riksbanken höjde med 0.25 - då höjde bankerna minst med det dubbla, ibland det trippla.
Nu när riksbanken sänker med 0.25 - då sänker dom med motsvarande.

När reporäntan var minus vad låg lägsta räntan på blancolån på? 2,95%? Jag tittar på mina och anhörigas lån. Reporäntan gick upp 4-4,5 % och lånen följde det ganska bra. Sen att mataffärer, försäkringsbolag, elbolag, banker mm alla vill tjäna mer pengar. Alla säger ökad omkostnader men i stort sett all kostnad hamnar på kunden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp