Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Resursbank har inte rapporterat mina ränteutgifter

Resursbank har inte rapporterat mina ränteutgifter till skatteverket och det rör sig om 14000kr
Och sista datumet var 31 jan i år
Ringde dem men de sa vi ska kolla det imon vad tror ni att det kommer och hända ?

Antingen kompletterar de med uppgiften eller så får du göra det manuellt.
Kompletterar de efter utskicket, ses det troligen som en ändring och du får inga pengar i april.

Så bäst är att skaffa sig underlag och själv lägga till det som saknas. Då kan man själv välja om man nu vill godkänna direkt för pengar i april, och sedan göra en ändring. Eller såklart göra ändringen nu och invänta pengarna i juni.

Hur ser ni vilka banker som skickat in uppgifter, alternativt inte skickat in uppgifter?

Resursbank har inte rapporterat mina ränteutgifter till skatteverket och det rör sig om 14000kr
Ringde dem men de sa vi ska kolla det imon vad tror ni att det kommer och hända ?
flera som inte rapporterat in för mig heller så segt att jaga dem själv

För mig är det Holms & Tandoo som inte har rapporterat.
Vilka övriga noterar ni andra?

Bra att veta så att man kan hålla koll.

svea bank, Intrum, bank norweigan, gothia, svea har bara rapporterat enskilda ärenden men inte alla.. bland annat men andra här tycks ha fått av några av dem och andra inte tycks vara lotteri

Dem skickar säkert, jag fick in 4000 idag genom att ringa runt o tjata på bolagen. Dem lever på räntorna kan lagen inte kräva krav på att rapportera ? sjuk tidskrävande att jaga

Glöm inte att brixo tog över Holms. Så en del av räntan lär komma från brixo :)

svea bank, Intrum, bank norweigan, gothia, svea har bara rapporterat enskilda ärenden men inte alla.. bland annat men andra här tycks ha fått av några av dem och andra inte tycks vara lotteri

Det är INTE lotteri.
Tänk om folk kunde läsa inläggen. Detta har framkommit i tråden flera gånger :)
Inkassobolag har ingen skyldighet att rapportera.
Svea t.ex. har många olika områden. Svea Bank rapporterar men Svea inkasso har ingen skyldighet att rapportera.
Samma sak gäller andra företag som har både bank och inkassoavdelning...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp