Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Resursbank har inte rapporterat mina ränteutgifter

Ser nu att varken Gothia, Svea Inkasso ( Eller Intrum för den delen) Samt sergel & Sileo har rapporterat hos mig.

Måste kolla om dom inte gjorde det åren innan för då är det fan ta mig mycket pengar....

Har haft ärenden hos inkasso genom åren hade ingen aning att dom struntade i att rapportera in.

Hur får jag enklast fram dessa uppgifterna?

Senast ändrad:
Sv
Det är INTE lotteri.
Tänk om folk kunde läsa inläggen. Detta har framkommit i tråden flera gånger :)
Inkassobolag har ingen skyldighet att rapportera.
Svea t.ex. har många olika områden. Svea Bank rapporterar men Svea inkasso har ingen skyldighet att rapportera.
Samma sak gäller andra företag som har både bank och inkassoavdelning...
Godmorgon, jag läser i tråden vet att svea har flera olika områden Svea bank har INTE rapporterat någonting för mig inte heller svea inkasso. Dem har rapporterat 1 ärende äv 14 st som jag har... Så det är inte lika för alla ringde Svea fick då rapport av 1 av alla mina ärenden. Men listan jag fått av KFM där deras inbetalningar av min utmätning står registrerade finns dem med på flera ärenden...

Det är INTE lotteri.
Svea t.ex. har många olika områden. Svea Bank rapporterar men Svea inkasso har ingen skyldighet att rapportera.
Nu i all välmening; visst känns det som lotteri när det rapporteras slumpmässigt eller om bolagen helt enkelt är för sena med att rapportera in. För mig var det tom Nordax banklån som inte rapporterat in. Det handlar därmed inte om folkets läskunskaper.

Det är INTE lotteri.
Ser att många inkasso ej skickat för min del, alltså till deklarationen.

Det har ingen skyldighet att rapportera alltså? Men om man ber dom göra det, måste dom göra det då?

Det är framförallt vidriga Lowell jag betalt multum till, som jag ej finner på deklarationen.

Det är INTE lotteri.
Samma sak gäller andra företag som har både bank och inkassoavdeln

Det är VISST lotteri! Flera här inne som har berättat om vilka som rapporterat in och inte, och det skiljer sig mellan flera inkassobolag som hos vissa har rapporterat in och vissa inte alls, detta gäller även mig!

Det är VISST lotteri! Flera här inne som har berättat om vilka som rapporterat in och inte, och det skiljer sig mellan flera inkassobolag som hos vissa har rapporterat in och vissa inte alls, detta gäller även mig!
Ändå fel att kalla det lotteri.
Dom kan göra det av en schysst gärning.
Men ingen skyldighet att göra det. Dvs det är fullt ut ditt ansvar att lägga till det i deklarationen :)

Ändå fel att kalla det lotteri.
Dom kan göra det av en schysst gärning.
Men ingen skyldighet att göra det. Dvs det är fullt ut ditt ansvar att lägga till det i deklarationen :)
Fortfarande ett lotteri ifall anmält eller inte. Oberoende inkasso t.o.m..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp