Nejdå är enkel av mig, ska enbart ha ryggsäckHan stack ut som sagt och tullen kontrollera honom. Så ha inte Saint Lauren jacka med i väskan så är det nog lugnt...![]()
När passet scannas vid gränskontroll eller tull så är det inga hinder. Denna diskussion kan vi döda.Plockar upp tråden igen:
Ska snart resa ut ur landet, utanför EU, för en begravning. Vilket betyder att jag behöver visa passet för polisen innan jag kommer in mot gaten. Kan polisen där se om jag har skulder till KFM när de scannar passet, och kan de stanna mig där och då? Hur stora skulder ska man ha för att de ska tycka det är värt att stoppa mig? Jag har skulder hos KFM på drygt 220.000, samt har löneutmätning.
Jag kommer ej ha något av värde med mig men vill undvika situationen ändå… Är sannolikheten stor?
Gött svar! Har du gått igenom de?När passet scannas vid gränskontroll eller tull så är det inga hinder. Denna diskussion kan vi döda.
Dom kollar att passet och du är äkta och matchar, att man inte har reseförbud och att man inte är efterlyst.
Är du inte efterlyst, har inga olagliga saker med dig, har inget reseförbud och ett äkta och giltigt pass är det absolut inga som helst problem att resa iväg. Dom kollar inte och bryr sig inte om du har löneutmätning.

Inte jag själv - Men att det finns många på detta forum som har rest med löneutmätning kan jag garantera.Gött svar! Har du gått igenom de?![]()
Vad menas?Och bara för sakens skull...
Löneutmätning är inget hinder för utmätning av annan egendom, inte heller måste man ha löneutmätning för att utmätning ska kunna beslutas av annan egendom.
Precis det som skrivits.Vad menas?
Precis det som skrivits.
Man behöver inte ha löneutmätning för att Kronofogden ska besluta om att utmäta en bil och man kan ha löneutmätning och samtidigt få sin fastighet utmätt.