Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Remember - lånar dom fortfarande ut?

Nej. Som jag förstår det så kan du inte söka samlingslån hos remember för att lösa lån hos swedbank eller remember(kortet). Men självfallet samla alla andra lån. Du får alltså inte lösa något hos dem internt med pengar som du lånar från dom. Fråga mig inte varför.

Men dom lånar åtminstone fortfarande ut pengar :D??

Kanske kör dom inte via Lendo längre utan bara via sin sida?

Men dom lånar åtminstone fortfarande ut pengar :D??

Kanske kör dom inte via Lendo längre utan bara via sin sida?
Yes. De gör dom. Jag ansökte i höstas och i februari. Då blev de avslag utan att de äns tog en upplysning. Hört att andra har fått samma... så gissningsvis har de haft en pause i sin utlåning. Själva formuläret ser helt annorlunda ut nu gentemot i höstas och februari. Så någon form av förändring/uppdatering har de ju gjort. Jag blev mest förvånad över den lägre räntan som jag fick. Tidigare har de inte direkt varit kända för just det.

Möjligt att de kör Lendo också.. får se om de dyker upp samlingslån i tråden här nu med förslag från dem. Gällande Lendo och andra förmedlare så är min teori att många låneaktörer har höjt ribban utifrån ansökningar som kommer från dessa. De betalar ju Lendo en bra slant för att få lånet och ska de ändå kunna erbjuda en vettig ränta trots minskad intjäning så behöver de mer återbetalningstarka kunder för att minska reseveringar och eventuella förluster... min gissning bara. IKANO bekräftade ju att de har en annan typ av bedömning på lån som ansöks via dem direkt så något ligger det ju idetta.. allefall enligt IKANO.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp