Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Reka Inkasso / Svenska Europainkasso AB - Falsk?

Hej,

Från ingenstans dyker det ned ett krav från dessa tjommar på en futtig summa a ca 500 SEK med hot om KF. Känns så falskt det kan bli, har haft bra koll på min Ekonomi sista åren och fattar ingenting. Ska man svara eller direkt hota dem med anmälan?
Utdrag ur mailet

UNDERRÄTTELSE OM SKULD

Namn...
, Din skuld till REKA Inkasso är fortfarande inte betald för ärende 00xx-xxxxxx-01.

Vår fordran mot Er uppgår idag till 551,1 kr inklusive ränta och kostnader. Betalning skall vara REKA Inkasso tillhanda omgående.

Betalning skall göras till bankgiro (BG): 829-2344 och ange OCR nummer: 00122495860142 vid inbetalning.

Tills skulden slutreglerats löper ränta för varje dag som går.

Vid utebliven betalning och för det fall REKA Inkasso har möjlighet därtill kommer vi utan vidare kontakt inge ansökan om betalningsföreläggande / ansökan om utmätning.

Utmätning av inkomst och egendom kan begäras ett obegränsat antal gånger till dess skulden till fullo reglerats. Detta kan innebära väsentligt ökade kostander för Er.

Med anledning av vad som ovan anförts ber vi Er att snarast kontakta oss om Ni inte har möjlighet att betala hela beloppet på en gång. Vi kommer då i möjligaste mån att anpassa ärendets fortsatta handläggning efter Dina egna önskemål.

Ni kan kontakta oss per telefon 040- 91 72 40 eller via e-post: inkasso@rekainkasso.se.

Vi har även skickat ut ett brev där du kan meddela oss orsak eller önskemål om avbetalningsplan genom att faxa alternativt scanna den i retur.

Vi kommer att granska ditt ärende mot Kronofogdens register regelbundet.

Med Vänliga Hälsningar

REKA Inkasso
en bifirma till Svenska Europainkasso AB

Box 1187
432 16 Varberg
Tel: 040 - 91 72 40
www.europainkasso.se

fLGa_j_gir9hL5PJPSxhSpWsdtHZLC3FOymZPcGJqqRXvA89Fq4y3a7snsU7ziIiH7l7CQadKhJJ404k_Oq1Jqryq1MaMEvXN13hTqvkbNvafrnaSGO-_x8GjVJbBb4I0z0rBWIzxxG-htO6m1Po9OSMbUuZiUogGLsIyX-9gK6L

Jag har i alla fall skriftligt bestridit skulden och kommer så göra. 2:a gången några sådana här försöker och sist när dem försökte gå via fogden var det dem som fick betala hela kalaset inkl adminavgifter mm hos fogden pga dem var fel ute. Låt dem komma :)

Jag har i alla fall skriftligt bestridit skulden och kommer så göra. 2:a gången några sådana här försöker och sist när dem försökte gå via fogden var det dem som fick betala hela kalaset inkl adminavgifter mm hos fogden pga dem var fel ute. Låt dem komma :)
Jag hittade ett likadant i min skräppost från i fredags också. Det är ju mycket som tyder på bluff och oseriöst, mitt namn hade en stor bokstav mitt i bland annat. Beloppet har skrivits med ,1 inte ,10 vid ören.
Seriösa bolag skickar ju inte mail på det här sättet heller.
Jag gick in på europainkasso som det hänvisas till som att de är kopplade med och där kunde man ju logga in med BankId för att se sina ärenden, där hade jag noll ärenden. Vilket ju var väntat.
Har du bestridit tillbaka på samma e-postadress de skickar från, eller till postadressen som står längst ner?

Jag hittade ett likadant i min skräppost från i fredags också. Det är ju mycket som tyder på bluff och oseriöst, mitt namn hade en stor bokstav mitt i bland annat. Beloppet har skrivits med ,1 inte ,10 vid ören.
Seriösa bolag skickar ju inte mail på det här sättet heller.
Jag gick in på europainkasso som det hänvisas till som att de är kopplade med och där kunde man ju logga in med BankId för att se sina ärenden, där hade jag noll ärenden. Vilket ju var väntat.
Har du bestridit tillbaka på samma e-postadress de skickar från, eller till postadressen som står längst ner?
Att det inte syns när du loggar in är för att dom försöker skydda sig själva, dom vet att det inte är riktigt legit.

Ska det inte stå i ett inkassokrav till vilket bolag kravet avser?

Att det inte syns när du loggar in är för att dom försöker skydda sig själva, dom vet att det inte är riktigt legit.
Ja det låter ju som en möjlig förklaring, att det inte är legit är jag säker på. Men de betyder ju inte att de inte kommer fortsätta skicka vidare såklart.
I mailet står det ju att de även kommer skicka ut ett fysiskt brev, det kan nog bero på det som står här: https://www.imy.se/verksamhet/inkasso/digitala-inkassokrav/
Det anses väl inte vara god sed att skicka ut sånt här på mail, eftersom det inte kan sägas att det kommer fram till rätt person då.
Sen borde man ju som nämnts ange vad skulden gäller.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp