Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Reka Inkasso / Svenska Europainkasso AB - Falsk?

Jag har bestridit det också, genom att bara svara på mailet. Läste på polisens hemsida att de även rekommenderar att man polisanmäler, men vet inte hur nödvändigt det är i ett sådant här fall. Om de inte ger sig så får man väl anmäla det som bedrägeriförsök.

Hur gick det för er med detta?
Det är samma gubbar som har Happycash som håller på med detta. Alltså Mcgreg Kredit Ab. Reka inkasso finns inte registrerat som företag längre utan dom har bara Svenska Europainkasso AB.
Riktiga skojare! Borde ej få driva dessa verksamheter.

Jag fick det här svaret:
Tack för ditt mejl!

Det är inget inkassokrav utan en påminnelse om en skuld.

Inkassokravet skickades 2013-03-19.

Med vänliga hälsningar

// Johan
Jag svarade då med ett krav på att de via post skulle skicka underlag på vilken skuld det gäller, eftersom det inte är en kund jag känner igen att jag skulle ha.
Sen har det varit tyst.. Det kan man ju tolka som man vill. :)

Har inte så mycket erfarenheter av dessa ännu. Min Happycash gick iallafall vidare till Svenska Europainkasso. Allting har rullat på bra i början. Kundtjänsten har varit trevlig, svarat snabbt och fick en bra avbetalningsplan.

Däremot idag så fick jag en påminnelse på Kivra där dom påstår att jag är sen med en inbetalning (som jag har alla bevis för att jag har betalat in) och som dom debiterade mig 60 kronor för.
Sen vägrar dom att svara när man ber dom att ta bort påminnelseavgiften, dom som annars var så snabba på att svara...

Har en känsla av att dessa när man väl betalat av skulden kommer försöka lura och kräva en på mer sen..:facejoy: gäller väl att betala av så snabbt som man bara kan antar jag?
Fortsättning följer...

Sen uppdatering men inget skedde efter min bestridan, varken svar eller fler krav eller kronofogden. Bara en FYI och stärkande besked att det är lurendrejeri det rör sig om.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp