Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Registerkontroll anställning

Tror inte det kommer vara något problem isåfall. I en säkerhetsprövning så är inte syftet att sätta dit personen som bedöms. Syftet är att se om det risker som kan skada antingen organisationen eller staten. Om skulderna uppkommit vid tidigare tillfälle och personen lärt sig av sitt beteende så bör det vara OK.

Men precis som Terry säger så beror det på typ av tjänst. Men skulle jag satsa pengar på utfall så skulle jag satsa på att din sambo får jobbet.

Jag stöter på detta titt som tätt i mitt jobb då jag jobbar med konsultförmedling där säkerhetsklass 2 och 3 förekommer någorlunda frekvent.

Tack för svar. Men hur blir det rent praktiskt, om man inte klarar det, blir man av med jobbet då? Blir ju lite moment 22?

Tack för svar. Men hur blir det rent praktiskt, om man inte klarar det, blir man av med jobbet då? Blir ju lite moment 22?
Precis som Högbelånad skriver så tecknas anställningsavtalet efter godkänd säkerhetsprövning.

En godkänd säkerhetsprövning är ett villkor för tjänsten.

Myndigheten kommer inte få veta varför personen blivit underkänd av SÄPO utan endast ett besked.

Precis som Högbelånad skriver så tecknas anställningsavtalet efter godkänd säkerhetsprövning.

En godkänd säkerhetsprövning är ett villkor för tjänsten.

Myndigheten kommer inte få veta varför personen blivit underkänd av SÄPO utan endast ett besked.

Hur menas med besked? Att det inte är lämpligt? Så stressigt detta är. Känns så utlämnande med allt.

Vad är det för typ av tjänst? Lättare att svara då

Nu har jag inte haft frågan som anställd men däremot som konsult till försvarsmyndigheter och om jag minns rätt så är det aktuell myndighet som fattar beslut och Säpo ger enbart rekommendation dvs Säpo kan rekommendera att personen i fråga inte ska få anställningen men rekryterade myndighet kan ändå välja att anställa. Kan som sagt vara skillnad mellan anställning och konsult men det är samma säkerhetsklasser som gäller.

Hur menas med besked? Att det inte är lämpligt? Så stressigt detta är. Känns så utlämnande med allt.
Besked om personen är godkänd eller inte enligt deras rutiner. Det blir ett ja/nej svar som jag förstått det från SÄPO.

Jag har skuldsanering och bytte tjänst inom myndighet och det krävdes säkerhetsklass 2.
Fick då ett samtal där jag fick förklara lite sen gick det bra ändå.
Fick tjänsten

Jag har skuldsanering och bytte tjänst inom myndighet och det krävdes säkerhetsklass 2.
Fick då ett samtal där jag fick förklara lite sen gick det bra ändå.
Fick tjänsten

Förstår. Tänker att skuldsanering ändå är en lägre risk då man påvisat att man vill uppnå en förbättrad situation och riskerar mycket om det skulle fallera.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp