Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Registerkontroll anställning

Jag har blivit kollad av Säpo för jag skulle in och göra ett större jobb hos polisen/nfc. Bara att svara ärligt, hade heller ingen fläckfri ekonomi och var orolig för ett nej men gick fint. Bara att svara sanningsenligt på alla frågor och hoppas. Lycka till!

I min bransch står det att man ska ha ”ordnat ekonomi”, sen de bedömer vad ordnat ekonomi är. De tog Bisnode

Om man sökt ett jobb där dom gör en Säkerhetsprövning (registerkontroll) klass 2, på och man har skulder hos kronofogden och även övriga skulder.
Är man rökt då?

Jag har säkerhetskkass 1 på mitt jobb. Jag aktiv skuldsanering och det är inget som hindrar. Ska dock tilläggas att när jag anställdes hade jag inga anmärkningar men var kraftigt belåna.

Jag tror inte det ska vara några problem så länge man är ärlig.

Ok, har nämligen blivit erbjuden ett ”drömjobb” för mig, men tar ju inte direkt ut nåt i förskott när det ska göras detta och jag har en massa skulder och utmätning.

Är det arbetsgivaren som gör någon slags helhetsbedömning? Eller Säpo? Jag förstår inte riktigt hur de fungerar. Speciellt inte med tanke på att man har ett ”vanligt” administrativt jobb

Ok, har nämligen blivit erbjuden ett ”drömjobb” för mig, men tar ju inte direkt ut nåt i förskott när det ska göras detta och jag har en massa skulder och utmätning.

Är det arbetsgivaren som gör någon slags helhetsbedömning? Eller Säpo? Jag förstår inte riktigt hur de fungerar. Speciellt inte med tanke på att man har ett ”vanligt” administrativt jobb

För den lägsta klassen, som är absolut vanligast, så gör arbetsgivaren en säkerhetabedömning, oftast i form av intervju där man får svara på frågor om umgänge, ekonomi, om. Man är dömd, kört för fort bla bla. Säpo gör en registerkontroll och svarar i princip ja/nej på frågan om de rekommenderar anställning. Man får inte veta varför de säger nej om de gör det.

Sedan beslutar arbetsgivaren om personen ska anställas.

Jag har blivit kollad av Säpo för jag skulle in och göra ett större jobb hos polisen/nfc. Bara att svara ärligt, hade heller ingen fläckfri ekonomi och var orolig för ett nej men gick fint. Bara att svara sanningsenligt på alla frågor och hoppas. Lycka till!
Fick du även veta något om din sambo/fru (om det finns en sån)?

Säkerhetsklassning innebär om man har någon koppling till brottslighet, dvs om man vart dömd tidigare och isf kommer han aldrig få jobbet tyvärr, fortkörningsböter, allt som har med hans bakgrund o göra
De kontrollerar vilka han känner och dessa han känner , har de någon koppling till brottslighet osv.
Är han ren så borde de ej vara några bekymmer, enstaka skulder är inga problem.
Vet flera som har klass 2 osv som varit dömda.
En utav mina bättre vänner avtjänade ett fängelsestraff för 13år sedan och arbetar idag med en tjänst som är klass 2 om jag inte missminner mig. Klassen innan den högsta glömmer jämt namnen på dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp