Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Redovisning inkomst uppgifter från KFM

Hej!
Någon som vet hur snabbt det går om man fått papper från KFM om att lämna inkomstuppgifter o redovisning av hyran mm inför utmätning av lön?
Uppgifterna ska vara inne senast den 19/8 hinner dom dra nu på lön i augusti?

Hej!
Någon som vet hur snabbt det går om man fått papper från KFM om att lämna inkomstuppgifter o redovisning av hyran mm inför utmätning av lön?
Uppgifterna ska vara inne senast den 19/8 hinner dom dra nu på lön i augusti?
Tror inte det. Men det beror på vilken dag din lön körs.

Tror inte det. Men det beror på vilken dag din lön körs.
Runt den 20/8 så det är dagen efter uppgifterna ska vara inne.
Om jag inte redovisar senast den 19/8 utan lämnar in uppgifterna några dagar senare förhalar jag processen då och dom inte hinner dra till min lön den 27/8?

Om jag inte redovisar senast den 19/8 utan lämnar in uppgifterna några dagar senare förhalar jag processen då och dom inte hinner dra till min lön den 27/8?
Lämnar du inte in dem så använder KFM schablonbelopp i stället, så det är ingen bra idé.

Lämna uppgifterna manuellt i brevinkastet hos kfm (om det finns något) på kvällen den 19 så registreras det som mottaget den 19e och så hoppad du att de inte hinner räkna och informera ditt lönekontot innan din lön är körd.

Lämnar du inte in dem så använder KFM schablonbelopp i stället, så det är ingen bra idé.
Men efter några dagar hinner dom verkligen det?
Ska lämna in naturligtvis
Dom får göra en omräkning bara

Senast ändrad:
Men efter några dagar hinner dom verkligen det?
Ska lämna in naturligtvis
Dom får göra en omräkning bara
Mina uppgifter ändrades på lönegapen samma dag som dom kom in, så ibland går det snabbt

Sannolikheten är självklart ytterst minimal att dom skulle hinna besluta om utmätningen och att det skulle hinna komma arbetsgivaren tillhanda (tänk Postnord...) innan just din arbetsgivare kör lönerna, den 20:e.
Gå in på KF:s sida den 19:e och registrera Dina uppgifter. Jag kan nästan garantera Dig att Du får ut Din fulla lön denna månaden. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp