Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

redovisa inkomst för utmätning

Hej! Har nu fått papper för att redovisa inkomst för utmätning. Dessa papper ska vara inne den 10 juni. Någon som vet hur lång tid det tar sedan innan man får ett beslut om hur mycket som ska dras? Finns det nåt sätt att förlänga tiden, så man hinner få en full lön i juni, så semstern blir räddad? Tror våra löner görs kring den 15-20

Utmätning

När du ha fyllt de uppgifterna så skickar kronofogden ett beslut till ditt lönekontor och tyvärr de brukar göra det snabbt men du kan försöka att dra på tiden till den 10 och då finns en chans att utmätningen blir nästa månad i stället.

Ok! Inget tips på hur man kan be kfm om några extra dagar på sig att svara?

hej
tyvärr kan man inte be om extra tid.skickar du in innan 10 juni eller du väntar tills lönekörningen gått.så kommer de dra samma månad ändå.kommer ärendet ditt in till lönekontoret dagen innan löneutbetalning så kan de dra ändå trots lönekörning.de bryr sig nog inte om det.
skulle du skicka in väldigt sent så kan de dra ändå men då blir det shablonbelopp och de kan innebära att de drar för mycket.
men ja du kan ju pröva vänta se vad som händer.

Jag fick papprena i fredags.
Men hur kan de dra efter att lönedatafilerna godkännts? Får jag inte hem ett beslut på hur mycket de ska dra innan?

dom kan dra ändå om man inte skickar in papprena.då går dom efter deras uträknade belopp som dom har.shablonbelopp.ungefär du vet som banker har.där allt står uträknat vad man skall ha kvar när allt är betalt.därför är det jätteviktigt att man skickar in papprena.tyvärr har detta hänt en vän till mig.hon struntade skicka in och de drog ändå o det visade sig bli förödande hon stod nästintill utan pengar.ville inte berätta det igentligen för vill inte skrämmas.men jag skickade in mina papper för vågade inget annat.andra kanske har andra erfarenheter.det kanske inte behöver vara såhär.

men skickar du in så kommer du få såklart papper på vad de kommer dra.på pappret skriver du ju dina inkomster och utgifter en del av dem.men skickar du inte in dem så vet inte kfm vilka utgifter du har.du kan också skicka in detta via deras hemsida.och visst kan det dras pengar oavsett lönekörning.förra månaden var jag hemma med barnet mitt och lönekörningen hadde gått en vecka innan men dagen innan löneutbetalningen så hadde pengar dragits för att jag var hemma.surt som f...bara ett ex.men kan ju bero på var man jobbar.

men alltså du får göra som du vill såklart testa se om du kan vänta.men jag hadde inte gjort så.kfm vet allt.även om man inte skickar in några papper så tar dom ändå reda på var man jobbar.

Tack för dina svar! Jo jag tänker såklart skicka in papprena, men sista dagen. Men drar kfm från mitt konto el är det hon som gör min lön som betalar in till kfm det som ska dras? Ursäkta om jag är tjatig här :) Tänkte om det går att ta ett snack med hon som gör lönen?

tjata du:))det går bara bra.

det är din lönehandläggare som kommer dra bort den del som skall till kfm.och skicka dom pengarna till kfm.sen delar kfm ut den summan fördelat till dom som ingår i utmätningen.så när din lön betalas ut så är det kvar det du skall behålla.
du din handläggare får inte undanhålla info eller försöka smussla med betalningen till dom.usch nu låter jag som en moral kärring men gör inget dumt nu.räknar kfm att få in pengar tex i denna månad och inga pengar kommer eller summan är mindre än dom skall ha så kommer kan nog handläggaren få problem.

fasst prata med handläggaren o se vad hon säger,hon kan ju har gjort ett"misstag":))).

Skulle du kanske kunna runga kfm och säga att du inte har möjlighet att fylla i dina papper förrän den 15/6 .. Pga att du är iväg på nåt med tex jobbet och fråga om det är ok för dom??? Tänkte även fråga om du har haft någon kontakt med kfm eller hur du gjort?? Jag har fått skuldsaldo från dom som ska vara betalt den 5/6 ska man ringa dom eller vad händer??? Hur lång tid tog det innan du fick dessa papper??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp