Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

redovisa inkomst för utmätning

Nej ska inte göra något dumt, tänkte mer ett snack om när de gör lönerna o hur det kommer gå till. Ibland får vi om vi vill lönen utbetald före midsommar alltså den 20 juni i år, men hur blir det då om de betalar ut lönen tidigare tro??
Funderar på att mejla dem om att få vänta en vecka till pga ev nytt jobb från 1 juli el nåt. Prova går ju :)
Det tog ca 3 veckor, från att min första skuld skulle vara betald, sen kom det hem papper. Så skulle tippa på att du får papper i slutet på juni, om det blir lika som för mig. Har inte haft någon kontakt med dem alls.
Har mejlat dem o fråga anonymt om de tror att en utmätning dras igång denna månad om papprena ska vara inne 10 juni. Får se imorgon vad jag får för svar.

du måste bara berätta sen hur det gick med din handläggare.hoppas du klarar undan juni lönen.spännande detta:))

Haha, ja det känns ju hopplöst, men måste ändå göra allt jag kan... Vill ju ge mina barn en bra semester innan helvetet drar igång.

Jag återkommer :)

Usch ja!! Håller tummarna!!! Lycka till!!

Hej! Fick till den 20 på mig att skicka in papperna, sa att jag väntade svar på ev nytt jobb. Vad tror ni då om mina chanser att få en hel junilön? 21-23 är ju oxå helgdagar....

Dom borde inte hinna dra då ju!!! Då vet dom ju inte varifrån dom ska dra heller väl??

Utmätning

De flesta löner blir klara innan midsommar då är det juli lönen som skall utmätas.

En fråga om utmätning, vem är det som bestämmer om det ska bli löneutmätning eller andra tillgångar som huset tex! Är det kfm eller de jag är skyldiga pengar som säger vad som ska utmätas?? :confused: Är så orolig för detta....jag har ännu inte fått några papper för utmätning, de började ju med att ta skattepengarna.Men det kommer väl snart då fler skulder är på väg till dem!

kfm bestämmer vad det kommer bli.men har också för mig att de du är skyldig kan välja att göra en full utredning.först gör dom en tillgångsutredning.
arv.bil,hus,fastigheter eller andra utmätningsbara tillgångar.finns det ingenting av värde så tar dom lönen.har du hus?så ja kommer de nog vilja kolla upp det.
så skatten din har dom tagit eller?

jag skulle nog kontakta kfm med dessa frågorna speciellt om du har hus.har själv inte hus eller några tillgångar så jag vet inte hur det fungerar.men läst båda delarna att de med hus eller bostadsrätt fått det sålt och andra inte.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp