- Meddelanden
- 31 502
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Fast det är vad de gör i de exempel jag har sett där folk visar sina kontoutdrag. Plötslig står deras konto, där de får in i fallet jag såg senast, CSN, på minus 7500. När pengarna kommer in, säg 12000kr från CSN, har personen bara kvar 5000kr att leva av och måste kontakta KF för att få pengarna tillbaka. Det är inte såhär det kan ha varit mening att lagen om utmättning var tänkt att användas av KF, hävdar jag, om det är som vad det ser ut att vara.
Eftersom jag nyligen börjat se sådana exempel, misstänker jag att det är något KF har satt i system nu på grund av arbetsbelastningen. Men människor riskerar sitt boende, medans handläggaren inte riskerar någonting alls i praktiken. Den enda som riskerar något på KF, är generaldirektören som i så fall kanske inte får en ny tjusig tjänst av politikerna, däremot något annat med samma lön, om den inte kan hålla handläggningstiderna nere.
Därav tycker jag det är intressant att veta vilka banker som är inblandade. För gör KF något som bryter mot lagen, kan vara en gråzon man utnyttjar, oklart tills det blir testat, vill man ju veta vilka banker som hjälper i detta.
Det är något du missförstått i det hela..
. För gör KF något som bryter mot lagen, kan vara en gråzon man utnyttjar, oklart tills det blir testat, vill man ju veta vilka banker som hjälper i detta.