Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Råd om hur jag samlar mina krediter på bästa sätt.

Min son tog ett blancolån från Nordea för 2 år sedan men de ringde aldrig upp utan kreditbeslut och skuldebrev kom i brevlådan så ge inte upp än.

Han hade sitt personkonto hos dem där studielånet gick in men inget annat.

Han hade sitt personkonto hos dem där studielånet gick in men inget annat.

Ok, jag har dock ingen som helst anknytning till Nordea (eller SEB, Handelsbanken) men det är endast där jag kan ansöka om medlemslån (Unionen). Därför tyckte jag det hade varit mer logiskt att de tog kontakt med mig per telefon om det nu hade blivit aktuellt med ett lån. Antar att jag får vänta ungefär en månad och göra en sista ansökan via ex. Lendo, Freedom Finance eller Axo Finans istället.

Ok, jag har dock ingen som helst anknytning till Nordea (eller SEB, Handelsbanken) men det är endast där jag kan ansöka om medlemslån (Unionen). Därför tyckte jag det hade varit mer logiskt att de tog kontakt med mig per telefon om det nu hade blivit aktuellt med ett lån. Antar att jag får vänta ungefär en månad och göra en sista ansökan via ex. Lendo, Freedom Finance eller Axo Finans istället.
Har du fått avslag?

Jag är med i Unionen och fick medlemslån via SEB: http://www.unionen.se/medlemskapet/medlemsformaner/medlemslan

...och undvik Freedom Finance. De kommer terrorisera dig med telefonsamtal i flera år (för alltid?) efter en ansökan.

Går jag in på länken för medlemslån via Unionen får jag upp 3 alternativ: NORDEA, SEB och Swedbank. Det går alltså att ansöka hos endera av dessa banker.

Till och med jag som aldrig har haft det minsta med Freedom Finance att göra får, som det känns, brev från dom en gång varannan vecka eller liknande med "erbjudande" om lån. Riktigt jobbigt att få om och om igen och varje gång kan man i princip slänga det utan att öppna det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp