Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Råd om hur jag samlar mina krediter på bästa sätt.

Nu var det några år sedan, men jag vet att en annan storbank såg illa på att ha en kredit övertrasserad, vilket din var precis när uppdateringen skedde.. nu hade du sökt men jag skulle väntat till uppdateringen för sista nov hade slagit igenom där några dagar före jul.

Definitionen på illa var att kreditsystemet sa nej vid första prövning och lämnade det till någon handläggare som dels själv skulle godkänna dels ha någon chefs godkännande för att det skulle beviljas.
Din score skulle ha varit bättre om det inte vore för den där övertrassen.

Nu var det några år sedan, men jag vet att en annan storbank såg illa på att ha en kredit övertrasserad, vilket din var precis när uppdateringen skedde.. nu hade du sökt men jag skulle väntat till uppdateringen för sista nov hade slagit igenom där några dagar före jul.

Definitionen på illa var att kreditsystemet sa nej vid första prövning och lämnade det till någon handläggare som dels själv skulle godkänna dels ha någon chefs godkännande för att det skulle beviljas.

Så då menar du att handläggaren och chefen skulle säga nej vid en manuell granskning endast beroende på de 26 övertrasserande kronorna (och att allt vore frid och fröjd om det varit en krona mindre än kreditlimiten)? Jag vet att branschen är stelbent, men det skulle ju vara något sorts rekord.

Så då menar du att handläggaren och chefen skulle säga nej vid en manuell granskning endast beroende på de 26 övertrasserande kronorna (och att allt vore frid och fröjd om det varit en krona mindre än kreditlimiten)? Jag vet att branschen är stelbent, men det skulle ju vara något sorts rekord.

Nej, systemet sa nej och det var tvunget att vara två handläggare /chef som gick emot det för att godkänna. Ville man säga nej räckte det med att bekräfta systemets nej som ensam handläggare..

Fast enligt Ikano (som är kreditgivaren) är den ju inte övertrasserad......när jag pratade med dem hade de inga som helst klagomål på hur jag skött krediten. Blir det inget lån hos Nordea får jag helt enkelt söka via ex. Lendo om ungefär någon månad.

Fast enligt Ikano (som är kreditgivaren) är den ju inte övertrasserad......när jag pratade med dem hade de inga som helst klagomål på hur jag skött krediten. Blir det inget lån hos Nordea får jag helt enkelt söka via ex. Lendo om ungefär någon månad.

Nä dom har nog inga synpunkter, men uc plockade hur det såg ut vid månadsskiftet och då kapitaliserades ränta säkert och betalningen kom i november och då blir det så här tokigt..
Det sabbar kreditbetyget en del, men det ordnar sig nog i december om Nordea säger nej:)

Kort fråga: Någon med erfarenhet av Nordea som vet hur lång tid låneansökan tar? Skickade ansökan på nätet igår, än så långe är ingen UC tagen?

Kort fråga: Någon med erfarenhet av Nordea som vet hur lång tid låneansökan tar? Skickade ansökan på nätet igår, än så långe är ingen UC tagen?

Ring dem idag och fråga, inte otänkbart att de då genast kikar på din ansökan.

Såg att de tagit en UC nu på förmiddagen, mitt betyg sjönk från 2,6 % till 3,6 %.......är inte det rätt mycket enbart på en förfrågan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp