Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Rätt att ta ut sitt pensionsparande

Men går tjänstepension alls att ta ut? Så fall hade det löst mina kfm skulder på 300000 kr.
  • https://secure.pensionsmyndigheten.se/Tjanstepension.html

• När kan jag ta ut min tjänstepension?
    Inom avtalsområdena SAF-LO, ITP och delar av KAP-KL och AKAP-KL kan du börja ta ut din tjänstepension vid 55 års ålder. Inom PA 03, PA 16 och delar av KAP-KL kan du börja ditt uttag vid 61 års ålder.

• Under hur lång tid betalas min tjänstepension ut?
    Det varierar mellan olika försäkringar. Det handlar om allt från fem år till livet ut. Du bestämmer oftast det när du vill ta ut din tjänstepension

• Vilka tjänstepensioner kan jag göra ett engångsuttag av?
    I stort sett inga. Men har du väldigt lite pengar i ett avtal så kan du ibland få pengarna som en engångssumma

Det är synd att kfm inte kan mäta ut tjänstepensionen. För mig iallafall. Hade ju löst allt. Är bara 33 år och hinner jobba många år till pensionen. Om man ens lever då, man vet aldrig vad som händer.

Jag har mitt på Swedbank och det står fortfarande på avtalet som jag har där att det inte går att ta ut, men jag läste på nån sida tror det var nått forum , nån skrev att man fick ta ut om det underskred 40000 så mailade min kontakt på Swedbank och han bekräfta att det är så , skulle få hem en blankett och fylla i sen skulle de sälja av fonderna eller vad det är och så är det 30% skatt, men kanske beror på vilket slags sparande man har .jag har avslutat mitt för nått år sedan och då gick det ej få ut det

Vill tacka tröttmössa för informationen!! Ringde SEB och kommer få ut mina pengar (IPS). Dom skickar en blankett där jag ska skriva vilket konto pengarna ska in på! Mycket nöjd.

Skulle gärna vilja höra med Myra och Kroken hur det har gått??? Är själv i desperat behov av att få ut mitt pensionssparande, men summan är för hög. :( Hur vet man vilka fonder man ska byta till för att få ner summan? Är helt grön när det gäller fonder. Banken har hjälpt mig för i tiden, men dom lär ju inte hjälpa en med detta..

Skulle gärna vilja höra med Myra och Kroken hur det har gått??? Är själv i desperat behov av att få ut mitt pensionssparande, men summan är för hög. :( Hur vet man vilka fonder man ska byta till för att få ner summan? Är helt grön när det gäller fonder. Banken har hjälpt mig för i tiden, men dom lär ju inte hjälpa en med detta..
JAg har ca 62 000 kronor nu så det är kört för mig att få ut mitt pensionssparande.
Om du vill byta till fonder som går dåligt är mitt förslag att du köper en dagstidning (jag prenumererar på Dagens Nyheter) och där kan man se en fondlista med alla fonder och hur de har gått. Om du väljer de som tappat mest i värde så kanske kan ditt sparande sjunka?
Med reservation att man aldrig kan veta hur börsen utvecklas.

Hej kan man byta fonden eller fördela på fler via banksidan tror ni har en summa på 64000 hade varit perfekt om man kunde det

Va kan man få ta ut sitt pensions sparande!?? Hur går man till väga då? Jag har den banken..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp