Ok, så detta gäller alltså endast privat pensionssparande om jag har förstått det rätt? Alltså inte det som ligger gos pensionsmyndigheten...
Jag spar via min arbetsgivare på Länsförsäkringar gäller det samma där ? Mitt företag avsatte 300 kr/ månad under ett par år Den avslutades 2009 och är på 31.000 och en ny sedan förra året
Det som ligger hos pensionsmyndigheten som du får ta från 61 års ålder kan du inte ta ut som en klumpsumma det är också uppdelat på 5 år.Ok, så detta gäller alltså endast privat pensionssparande om jag har förstått det rätt? Alltså inte det som ligger gos pensionsmyndigheten...
Det som ligger hos pensionsmyndigheten som du får ta från 61 års ålder kan du inte ta ut som en klumpsumma det är också uppdelat på 5 år.
)En släkting till mig som fyllde 61 förra året tog kontakt med Pensionsmyndigheten och frågade om hon kunde få ut sin premiepension som en klumpsumma men det gick inte utan de svarade henne att de gick att ta ut månadsvis under 5 år. Då blev hon alltså lurad av Pensionsmyndigheten hon begärde dock inget uttag. Men man kan ju tycka att denna myndighet ska ge korrekta uppgifter. Kommer också ihåg att tjänstemannen räknade ut vad hon skulle få månadsvis under 5 år efter skatt mycket konstigt.
Någon som kan säga och eller har erfarenhet av hur man går tillväga på handelsbanken?