Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Rätt att ta ut sitt pensionsparande

Har nu ändrat om på mitt pensionsparande, får hopas att det sjunker snabbt ( tänk att man vill det ;) )
Någon som har något tanke om hur snabbt det kan sjunka?

Har nu ändrat om på mitt pensionsparande, får hopas att det sjunker snabbt ( tänk att man vill det ;) )
Någon som har något tanke om hur snabbt det kan sjunka?

Det beror på hur usel du är att placera.. Fonder kan ju dippa med flera procent på en dag, tio% är ju ingen omöjlighet men det kan ju gå upp lika fort :)

Kan ju vara idé att räkna på vad man kommer ha för inkomst inkl uttagna pensionsspar också. Jag gjorde ett överslag och jag kommer över nedre skiktgränsen för att betala statlig inkomstskatt, så de 30% dom gör i avdrag räcker inte för mig, det skulle behöva dras kring 50% på delar av pensionssparen.. så kan det gå.

Någon som vet hur/om det fungerar med Handelsbanken?

Länsförsäkringar bank verkar ska betala ut en pensionförsäkring till mig i morgon, skickade in papper i mitten av förra veckan.

Härligt Lasseman! Vet du om det är så att bankerna själva får bestämma huruvida de ska följa Skatteverkets ändring?
Länsförsäkringar bank verkar ska betala ut en pensionförsäkring till mig i morgon, skickade in papper i mitten av förra veckan.
gtg

Härligt Lasseman! Vet du om det är så att bankerna själva får bestämma huruvida de ska följa Skatteverkets ändring?

gtg

Lagändringen innebär ju bara en möjlighet, inte en skyldighet, så det är helt och hållet upp till varje enskild bank eller pensionsinstitut att gå med på det eller ej. Jag hittade en försäkring jag helt glömt bort som inte var på mer än 1100 kronor, men där blev det blankt nej, jag får vänta till jag fyller 55, minst, innan jag får ut något där och då sprida ut det på minst 5 år.
Jag får väl hoppas att värdeutvecklingen överstiger avgifterna fram till dess, då kan jag ju få uppåt 12-15 kronor netto i månaden :D

Mitt pensionssparande har minskat från 82 000 till 62 000... "bara" 20 000 kvar nu ;)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp