Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ränteavdrag på konsumtionslån ska trappas av - Förslag från Regeringen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fast att det kommer att bli tufft för många så är det rätt att äntligen få bukt på en sjukt smutsig och korrupt marknad, förstår verkligen känslan att de slår undan benen för oss men ibland så måste man ta örfilen, bli omruskad och se möjligheten. Istället för att förlika sig med att man får en ränteavdrag etc, så behöver man ta actions.

Och det kan jag säga som också har skulder och har haft i 13 år, men nu behöver man se det ljusa i allt mörker och köra på!

Någonstans så hejar jag på oss alla och vill att vi alla ska komma ur våra demoner och skit!

Fast att det kommer att bli tufft för många så är det rätt att äntligen få bukt på en sjukt smutsig och korrupt marknad, förstår verkligen känslan att de slår undan benen för oss men ibland så måste man ta örfilen, bli omruskad och se möjligheten. Istället för att förlika sig med att man får en ränteavdrag etc, så behöver man ta actions.

Och det kan jag säga som också har skulder och har haft i 13 år, men nu behöver man se det ljusa i allt mörker och köra på!

Någonstans så hejar jag på oss alla och vill att vi alla ska komma ur våra demoner och skit!
Håller helt med. Det man skulle kunna diskutera är ju tempot på avtrappningen och om det skulle gälla endast nya lån eller även befintliga lån (som man tagit med andra förutsättningar..)

Håller helt med. Det man skulle kunna diskutera är ju tempot på avtrappningen och om det skulle gälla endast nya lån eller även befintliga lån (som man tagit med andra förutsättningar..)
Det kan jag absolut hålla med om, men det känns som att det hade varit en för tung och riskfylld uppgift för exempelvis Skatteverket att hantera etc.

Jag ser att det är enkelt att det blir den mänskliga faktorn som avgör om någon då får sitt avdrag eller inte, det skulle istället göra att Skatteverket får en högre arbetsbelastning och påverka mer människor.

Detta är min synpunkt också. Bra att man börjar ta tag i problemet. Men tempot är bara för snabbt och det finns ganska många som lever på marginalen, pga lån/krediter som behöver återbäringen eller jämkningen från räntan, som nu kommer att falla över kanten.

Detta är min synpunkt också. Bra att man börjar ta tag i problemet. Men tempot är bara för snabbt och det finns ganska många som lever på marginalen, pga lån/krediter som behöver återbäringen eller jämkningen från räntan, som nu kommer att falla över kanten.
Ja, det kommer nog gå ganska fort när det väl börjar komma månader där man inte längre kan betala grejer. I synnerhet om man har en livsstil och/eller barn som på ett sätt kräver ett upprätthållande och en viss fasad. Detta kommer sedan tära rent mentalt för många och det är riskabelt. Men i grunden är detta ju ett bra och välkommet beslut, givetvis.

Ja, jag håller med er båda i era synpunkter på det.
Var det inte tal om att fasa ut det stegvis eller var det önskemål/idéer härifrån?
Att behålla 2025 - 100% , 2026 - 50% och 2027 - 25% etc?

Sen kan jag ändå förstå staten också att det är ju inte så att vi har skrivit avtalen med Skatteverket om återbäringen utan vi har ju ett avtal med kreditgivaren, sen har det varit en lukrativ marknad. Då är det rimligt att det också införs ett räntetak för att inte kunna ta ockeravgifter etc.

Det blir en sundare marknad längre fram, men tyvärr så behöver vi alla ta smällen.

1732731113039.png
1732731127019.png

Hur ska man tolka detta?
Var det inte sagt att det inte kommer bli något gemensamt skuld- och kreditregister nyligen?

Tror ni att det kan bli en beviljande kavalkad av skitlån/krediter nu innan året tar slut? Tänker att dem försöker sugar ut varenda krona dem kan innan festen är slut för dem.

Blir det ingen återbäring på lån vid nästa deklaration?
Har inte hängt med.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp