Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ränteavdrag på konsumtionslån ska trappas av - Förslag från Regeringen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fast vänder du på myntet så kan det väl knappast anses rättvist att man skall få skattelättnader bara för att man har lån. Däremot så tycker jag förslaget skall inkludera även bolån samt längre startsträcka för att ge folk mer utrymme att anpassa sig.
Om vi vänder på myntet igen, varför ska man betala skatt på ränteinkomster?

Det som är smått otroligt i sammanhanget är hur denna utredning i jämförelse med hur långsamt nya lagförslag formas/knådas innan det kommer upp på bordet för röstning. Imponerande snabb fart med tanke på att det påverkar ju jämkningen för i år redan. Sinnesjukt snabbt agerande av regeringen enligt mig. Ja tror som någon annan skrev att det här kommer att vara regeringens bidrag till att minska överskuldaättningen. Inga regleringar kommer under mandatperioden är min gissning.

Det som är smått otroligt i sammanhanget är hur denna utredning i jämförelse med hur långsamt nya lagförslag formas/knådas innan det kommer upp på bordet för röstning. Imponerande snabb fart med tanke på att det påverkar ju jämkningen för i år redan. Sinnesjukt snabbt agerande av regeringen enligt mig. Ja tror som någon annan skrev att det här kommer att vara regeringens bidrag till att minska överskuldaättningen. Inga regleringar kommer under mandatperioden är min gissning.

Handlar inte bara om det. Flera sektorer står med potentiella enorma underskott samtidigt som det ska investeras i annat - och staten behöver spara in pengar.

- Skattesänkningar
- Sjukvården
- Försvaret
- Polisen
- Skolan

För att nämna några. Regionerna blöder pengar och kommunerna är skuldsatta som aldrig förr.

Det talas till och med om att överge överskotts målet och börja belåna för bl.a löpande kostnader. Något säger mig att svensk välfärd kommer fortsätta degraderas och privata försäkringar får stå för allt mer som en gång har varit givet för gemene svensk. Dröjer nog inte länge innan diskussioner kring försäljning av Telia, LKAB och mer dylika statliga tillgångar är på tapeten.

Kanske för politiskt? Men min syn på det...

Det påverkar inte något i år alls. Det påverkar det som sker 2025 och deklareras 2026

Så nästa deklaration är sista året man får tillbaka.

Handlar inte bara om det. Flera sektorer står med potentiella enorma underskott samtidigt som det ska investeras i annat - och staten behöver spara in pengar.

- Skattesänkningar
- Sjukvården
- Försvaret
- Polisen
- Skolan

För att nämna några. Regionerna blöder pengar och kommunerna är skuldsatta som aldrig förr.

Det talas till och med om att överge överskotts målet och börja belåna för bl.a löpande kostnader. Något säger mig att svensk välfärd kommer fortsätta degraderas och privata försäkringar får stå för allt mer som en gång har varit givet för gemene svensk. Dröjer nog inte länge innan diskussioner kring försäljning av Telia, LKAB och mer dylika statliga tillgångar är på tapeten.

Kanske för politiskt? Men min syn på det...
Glöm inte Kriminalvården, Sverige skulle behöva dubbla antalet häktes- och fängelseplatser, lågt räknat, för att möta upp konsekvensen av genomförda straffskärpningar.

Detta är i grunden bra tycker jag. Men för min egen del är det katastrof men ger mig ännu mer jävlaranamma att bli skuldfri.

Alltså 2024 o 2025 får man tillbaka sina räntekostnader

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp