Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Qliro - syns hos UC?

Fått till mig att det dock blir en misskött kredit då. Kan någon bekräfta?
Vore skitjobbigt, men inte mycket att göra åt nu :( det rör sig om ca 1500 kr med förseningsavgift och tilläggskostnader. Har inte haft lån hos qliro, det var en beställning jag gjorde.

Jag visste faktiskt inte förrän nyligen att det syns på yc och räknas som kredit, eller ja kredit fattar jag ju att det blir när man handlar på faktura men jag personligen särskiljer ju kredit där man lånat mot att handla på någon nätsida. Det är så typiskt att det kostar att kolla om man har missbrukad kredit. Jag kan inte hålla koll på min uc och de tjänster som kostar för ärligt talat behöver jag varenda krona jag får in. Vågar man maila qliro och fråga?

Jag visste faktiskt inte förrän nyligen att det syns på yc och räknas som kredit, eller ja kredit fattar jag ju att det blir när man handlar på faktura men jag personligen särskiljer ju kredit där man lånat mot att handla på någon nätsida. Det är så typiskt att det kostar att kolla om man har missbrukad kredit. Jag kan inte hålla koll på min uc och de tjänster som kostar för ärligt talat behöver jag varenda krona jag får in. Vågar man maila qliro och fråga?

Vill du inte mejla själv, skapa en ny mejladress och använd ett fejkat namn så får du svar på din fråga utan att den behöver komma ifrån dig :)

Är dock inte helt säker på detta men har grottat runt lite och som JAG förstår det så är det som följande;

"Qliro Faktura/delbetalning" - Syns ej på UC
"Qliro Konto" - Syns på UC då det är en kontokredit

Om man väljer delbetalning vid köp och under delbetalningstiden byter till Qliro Konto ("Betala som lägst" vs "Betala enligt villkor") så kommer den då alltså poppa fram hos UC.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp