Det resonemanget håller inget vidare när det är en kund med välskött bolån man ska ha ut, som i värsta fall får huset sålt av kfm, på en just nu väldigt osäker marknadKänns som att bankerna tar tillfället i akt och gör sig av med kunder som inte är lönsamma.
Jag menar givetvis inte att alla som får sina konto avslutade faller under den kategorin. MEN när ett konto flaggas så tror jag säkert bankerna ser chansen att snabbt och enkelt göra sig av med olönsamma kunder.Det resonemanget håller inget vidare när det är en kund med välskött bolån man ska ha ut, som i värsta fall får huset sålt av kfm, på en just nu väldigt osäker marknad
Gör du det som privat person så eller att du har någon form av bolag? Om det är som privat person utan bolag så är det förståeligt att dom gör det.Fick samma för 1 vecka sedan, Redovisar och skickar bilder men dom ger sig inte. Trader mycket CSGO skins och coins, därav så swishar jag och får mycket swish.
Privat, men det är normalt i dagens läge. Banken säger att det är ok.Gör du det som privat person så eller att du har någon form av bolag? Om det är som privat person utan bolag så är det förståeligt att dom gör det.
Du driver en form av verksamhet som genererar pengar.
Hur kan det vara okej? Du förstår att skins trading osv räknas som inkomst av tjänst, det är skattepliktigt. Var försiktig med vad du håller på med så inte skatteverket knackar på en dag och sträcker ut sin vackra hand och frågar efter sin del.Privat, men det är normalt i dagens läge. Banken säger att det är ok.
Om du lägger det på de sättet så blir man inte alls utpressad av dom. Dom avgör vem dom vill ha som kunder då, om det ligger i deras policy att ställa frågan och få ett svar så är det så då. Vill du inte svara? Synd för dig, du skrev på när du blev kund så då kan man ju inte klaga på det, passar det inte dig gå vidare till nästa bank.För det första så har Swedbank banksekretess. Bankerna har tystnadsplikt om Ranggers uppgifter. Lämnar dom över en enda transaktion till Skatteverket utan domslut så är dom ogiltiga i eventuell twist.
För det andra så ska väll Swedbank ge blanka fan i vem man Swishar. Om det är skattepliktig verksamhet så ska Swedbank anta att man redovisar skatten om inte starka bevis för motsatsen finns. Djupt kränkande att bli anklagad och granskad utan någon som helst anledning.
Swedbank har inte rätt att komma med några anklagelser och banken är definitivt ingen polismyndighet som ska utreda eller misstänka någon för skattebrott. Swedbank har ungefär samma mandat att utreda Rangerrs cs skins som jag har, ställer jag frågan så kan han bara säga med all rätt: "det har inte du någonting att göra med". Detsamma ska man kunna svara banken. Det kan man också, för man behöver verkligen inte stå till svars för sin bank om man inte vill.
Problemet är att dom stänger ner bankkonton, eventuellt bank id och swish. Vilket försvårar daglig aktivitet och vanligt levende. Man blir utpressad att svara på saker man inte vill svara på, annars händer X.
Personligen skulle jag aldrig ställa frågan eller göra ett antagande om Rangger skattar för sina skins eller inte. Jag har inget med den saken att göra.