- Meddelanden
- 69
- Mottagna reaktioner
- 25
- Poäng
- 101
Är nog bättre om du söker lånet på ditt namn och har din pappa som medsökande
Gör det en skillnad tror du? Att jag är huvudsökande och min pappa medsökande?
Är nog bättre om du söker lånet på ditt namn och har din pappa som medsökande
Ja, du har bättre förutsättningar än din pappa. Din pappa har däremot låg inkomst och skuld på 600k. Han bör inte ens få något erbjudande egentligen, Överbelånad.Gör det en skillnad tror du? Att jag är huvudsökande och min pappa medsökande?
Skulle det påverka våra chanser till förmånlig(för oss) ränta så pass mycket om jag skulle ha med honom som medsökande? Det är ju trots allt inte min skuld, så vet inte om jag vill ta på mig lånet helt själv. :/Bäst är nog att du egentligen söker lånet själv utan honom som medsökande skulle jag tro
Bankbytet hade jag gjort innan lånet för att få ränterabatt i den nya banken. Vet inte hur bråttom det är för er och vad du har du kan flytta men rekommenderar verkligen Nordea som jag samlade pension och lån hos nyligen.Funderar verkligen på att byta bank. Det är kanske något jag ska ta itu med efter att vi har fått lånet.
Det spelar egentligen ingen roll, skulle den du går i borgen för sluta betala faller hela ansvaret på dig iallafall. Du skulle dock få regressrätt gentemot din pappa i det här fallet.Skulle det påverka våra chanser till förmånlig(för oss) ränta så pass mycket om jag skulle ha med honom som medsökande? Det är ju trots allt inte min skuld, så vet inte om jag vill ta på mig lånet helt själv. :/
Det spelar egentligen ingen roll, skulle den du går i borgen för sluta betala faller hela ansvaret på dig iallafall. Du skulle dock få regressrätt gentemot din pappa i det här fallet.
"Gå i borgen, gå i sorgen" som den gamla ramsan lyder.