Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Privatlån(samlingslån) - Till vilken ränta kan vi förhandla oss till?

Gör det en skillnad tror du? Att jag är huvudsökande och min pappa medsökande?
Ja, du har bättre förutsättningar än din pappa. Din pappa har däremot låg inkomst och skuld på 600k. Han bör inte ens få något erbjudande egentligen, Överbelånad.

Bäst är nog att du egentligen söker lånet själv utan honom som medsökande skulle jag tro.

Bäst är nog att du egentligen söker lånet själv utan honom som medsökande skulle jag tro
Skulle det påverka våra chanser till förmånlig(för oss) ränta så pass mycket om jag skulle ha med honom som medsökande? Det är ju trots allt inte min skuld, så vet inte om jag vill ta på mig lånet helt själv. :/

Jag kan tänka mig att ansöka samlingslånet utan pappa som medsökande om det innebär att jag får mer förmånlig ränta.

Tror inte din pappa bidrar med något gott i en ansökan. Skriv ett skuldebrev er emellan istället är min rekommendation.

Funderar verkligen på att byta bank. Det är kanske något jag ska ta itu med efter att vi har fått lånet.
Bankbytet hade jag gjort innan lånet för att få ränterabatt i den nya banken. Vet inte hur bråttom det är för er och vad du har du kan flytta men rekommenderar verkligen Nordea som jag samlade pension och lån hos nyligen.

Skulle det påverka våra chanser till förmånlig(för oss) ränta så pass mycket om jag skulle ha med honom som medsökande? Det är ju trots allt inte min skuld, så vet inte om jag vill ta på mig lånet helt själv. :/
Det spelar egentligen ingen roll, skulle den du går i borgen för sluta betala faller hela ansvaret på dig iallafall. Du skulle dock få regressrätt gentemot din pappa i det här fallet.
"Gå i borgen, gå i sorgen" som den gamla ramsan lyder.

Det spelar egentligen ingen roll, skulle den du går i borgen för sluta betala faller hela ansvaret på dig iallafall. Du skulle dock få regressrätt gentemot din pappa i det här fallet.
"Gå i borgen, gå i sorgen" som den gamla ramsan lyder.

Tror att det är en sorts trygghet för mig ifall om något skulle gå fel mellan mig och pappa. Man vet aldrig. Kommer därför ha honom som medsökande.

Förutom det negativa kreditmässigt kommer nog många banker slå av pga att ni inte är samma hushåll.. dvs bor inte på samma address etc.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp