Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Privatlån(samlingslån) - Till vilken ränta kan vi förhandla oss till?

Jag pratade med Handelsbanken idag. De säger att de inte erbjuder samlingslån. Endast privatlån. Man kan ju i och för sig använda privatlånet för att betala av alla skulder.

SBAB är nästa alternativ. Vi måste dock ansöka om lånet via deras hemsidan och då lär de ju ta en kreditupplysning. Men om vi inte är nöjda med erbjudandet, kommer kreditupplysningen påverka våra chanser att få bra erbjudande hos någon annan långivare?
Japp. Värdelöst söka på ett ställe om man inte har en dialog. Då är det bara köra Lendo eller liknande tjänst

Japp. Värdelöst söka på ett ställe om man inte har en dialog. Då är det bara köra Lendo eller liknande tjänst
Precis vad jag tänkte. Vad är vitsen om man inte ens kan föra dialog och kunna ställa frågor? Jag kommer köra på Lendo efter ha fått det tipset från en annan användare här.

Privatlån och samlingslån är ju samma sak... skillnaden är att vissa banker kan samla lån åt dig andra där du gör det själv om utrymme finns.

Privatlån och samlingslån är ju samma sak... skillnaden är att vissa banker kan samla lån åt dig andra där du gör det själv om utrymme finns.

Hon på Handelsbanken gav mig ett tvärnej när jag frågade om de erbjöd ett samlingslån efter att ha berättat kortfattat om min situation. Då sa jag till henne att jag gärna vill boka ett möte för att diskutera detta lite mer ingående och att jag hade vidare frågor som jag gärna skulle vilja föra dialog med om dem. Hon sa att jag kunde ställa frågorna via telefon och sen sa att hon inte har tid just nu att svara på dessa och avslutade med att de inte erbjuder samlingslån. Och jag har varit kund hos dem i 13 år. Oprofessionellt.

Hur som helst så ansöker vi hos Lendo så får vi se vad som händer därefter.

Ja de har väl inte system eller kunskapen att lösa det, handelsbanken är väl kända för att vara lite medeltid.

Ja där finns det flertal aktörer som löser lån.

Hon på Handelsbanken gav mig ett tvärnej när jag frågade om de erbjöd ett samlingslån efter att ha berättat kortfattat om min situation. Då sa jag till henne att jag gärna vill boka ett möte för att diskutera detta lite mer ingående och att jag hade vidare frågor som jag gärna skulle vilja föra dialog med om dem. Hon sa att jag kunde ställa frågorna via telefon och sen sa att hon inte har tid just nu att svara på dessa och avslutade med att de inte erbjuder samlingslån. Och jag har varit kund hos dem i 13 år. Oprofessionellt.

Hur som helst så ansöker vi hos Lendo så får vi se vad som händer därefter.
Jag är så otroligt besviken på bankerna och hur de bemöter oss kunder. Som om vi är tiggare. Ni kommer tjäna pengar på våra lån! Fyfan de är så jäkla självgoda. Och med rätta - de kommer ju undan med det. De kan bete sig och agera hur fan de vill, blir ju inga konsekvenser.

Jag är så otroligt besviken på bankerna och hur de bemöter oss kunder. Som om vi är tiggare. Ni kommer tjäna pengar på våra lån! Fyfan de är så jäkla självgoda. Och med rätta - de kommer ju undan med det. De kan bete sig och agera hur fan de vill, blir ju inga konsekvenser.
Ja så är det med vissa. Skulle rekommendera att byta bank. Att flytta eventuella tillgångar som tjänstepension osv kan göra att man plötsligt är mycket intressant. Nordea är en sån bank som ofta ser helheten, Bankbytet gick väldigt smidigt men flyttade bolånet också, så det fanns fler ömsesidiga fördelar.

Funderar verkligen på att byta bank. Det är kanske något jag ska ta itu med efter att vi har fått lånet.

Det verkar som att man bara kan ha en medsökande när man ansöker lån hos Lendo. :(

Tänkte om vi skulle vara två medsökande så skulle det gynna oss och ge oss lägre ränta. Tror ni ändå att vi lyckas fixa en ränta på 6-8% med endast mig själv som medsökande? Min pappa har en inkomst på mellan 200000-250000kr, ingen betalningsanmärking och skuld på ca 600 000 kr. Jag har en inkomst på 450 000-510 000kr, ingen skuld, inga betalningsanmärkningar och mitt kreditbetyg är 0.5. "Mycket bra" enligt Kreddy.

Senast ändrad:
Det verkar som att man bara kan ha en medsökande när man ansöker lån hos Lendo. :(

Tänkte om vi skulle vara två medsökande så skulle det gynna oss och ge oss lägre ränta. Tror ni ändå att vi lyckas fixa en ränta på 6-8% med endast mig själv som medsökande? Min pappa har en inkomst på mellan 200000-250000kr, ingen betalningsanmärking och skuld på ca 600 000 kr. Jag har en inkomst på 450 000-510 000kr, ingen skuld, inga betalningsanmärkningar och mitt kreditbetyg är 0.5. "Mycket bra" enligt Kreddy.
Är nog bättre om du söker lånet på ditt namn och har din pappa som medsökande

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp