Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Privatlån(samlingslån) - Till vilken ränta kan vi förhandla oss till?

Tack så mycket. Såhär ser min plan ut:

-Samla alla långivare på ett dokument med deras respektive skuld och räntesats.

- Skriva ut inkomstdeklarationerna.

-Boka tid hos Handelsbanken(HSB) i första hand för konsultation. SBAB och IKANO är de vi kommer att vända oss till om vi inte är nöjda med HSB:S erbjudande.

- Se till att de inte tar en onödig upplysning. Endast om vi och motparten kommit överens om ett erbjudande som vi alla är nöjda med.

-Vi räknar med att räntesatsen kommer att ligga på 6-8%. Vi ska ansöka om ett samlingslån på en summa mellan 500 000-600 000.

- Vi vill ha en rak amortering. Efter att ha läst på lite så verkar det som att det är en lite chans att HSB skulle erbjuda det. Att det helt enkelt är ovanligt att de tradionella bankerna erbjuder att betala rak amortering på privatlån. Däremot verkar det som att IKANO och SBAB erbjuder detta.

Vad tycker ni? Feedback?

Tack så mycket för era tips

Mvh
Jag fick rak från Nordea nyligen

Jag fick rak från Nordea nyligen
Grattis. Jag lägger till Nordea på listan. Vilken ränta fick du på lånet?

Såg nyss på deras hemsida att de erbjuder 8.65% såvida man inte är förmånskund eller premiumkund. Ganska hög ränta.

Grattis. Jag lägger till Nordea på listan. Vilken ränta fick du på lånet?

Såg nyss på deras hemsida att de erbjuder 8.65% såvida man inte är förmånskund eller premiumkund. Ganska hög ränta.
Flyttade pensionskapital dit så jag blev Förmånskund iom det och fick 5.70%. Har ni 300k i flyttbara pensionstillgångar så är det super. Tar tid dock, hela processen 6 månader dock inkl sommar

In princip bör alla storbanker ha rak amortering (vissa har dock inte!) men av alla nisch banker (som Ikano) är det väldigt få (SBAB har även).

Tror du att det skulle vara gynnsamt för oss att ta med ett excelblad med alla långivare, räntesats, återstående skuld, etc? Eller får det motsatt effekt? Känns inte som att de skulle vara gynnsamt förhandlingsmässigt.

Tror du att det skulle vara gynnsamt för oss att ta med ett excelblad med alla långivare, räntesats, återstående skuld, etc? Eller får det motsatt effekt? Känns inte som att de skulle vara gynnsamt förhandlingsmässigt.
Vissa banker kommer inte att titta på det ens. De kollar på UC. Sedan gör det ett gott intryck om ni visar att ni har koll på alla lån med ränta osv. om ni ska ha personligt möte med banken.

Jag pratade med Handelsbanken idag. De säger att de inte erbjuder samlingslån. Endast privatlån. Man kan ju i och för sig använda privatlånet för att betala av alla skulder.

SBAB är nästa alternativ. Vi måste dock ansöka om lånet via deras hemsidan och då lär de ju ta en kreditupplysning. Men om vi inte är nöjda med erbjudandet, kommer kreditupplysningen påverka våra chanser att få bra erbjudande hos någon annan långivare?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp