Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Privatlån hos SEB, samlingslån 300 000

Ringde SEB och fick ner räntan till ca 4,60 så månadskostnaden blir typ 3160 på 10 år. Inte så jättestor skillnad mot 3400 som jag hade.
Är det bättre att dra iväg en ansöka via lendo och kanske välja 12 eller 15 år hos en annan bank och få ner månadskostnaden ännu mer?

Ringde SEB och fick ner räntan till ca 4,60 så månadskostnaden blir typ 3160 på 10 år. Inte så jättestor skillnad mot 3400 som jag hade.
Är det bättre att dra iväg en ansöka via lendo och kanske välja 12 eller 15 år hos en annan bank och få ner månadskostnaden ännu mer?
Tveksamt att du kommer få bättre ränta, men möjligtvis lägre månadskostnad om du får lån på 15 år, men det blor ett dyrare lån.

Lendo bjuder på bankernas uppläggningsavgift just nu. Vet ej exakt hur det går till

Man betalar bankernas uppläggningsavgift och sen efter ca två månader sätter Lendo in den summan på ditt bankkonto.

Ansökte igår via Advisa och bästa erbjudandet är från Svenday 300k på 12 år, ränta 6,47 2967 i månaden. På andra plats Marginalen 300k på 12 år, räntan är 6,49 2973 i månaden. Frågan är om man ska ta det. Är dessa banker bättre än SEB? Det blir ju ingen stor skillnad i månadskostnaden.
Vilken hade ni valt?
Har för närvarande 4,60 ish hos SEB på 10 år.
Blir det mycket dyare då med nya lånet?
Tacksam för tips.

Ansökte igår via Advisa och bästa erbjudandet är från Svenday 300k på 12 år, ränta 6,47 2967 i månaden. På andra plats Marginalen 300k på 12 år, räntan är 6,49 2973 i månaden. Frågan är om man ska ta det. Är dessa banker bättre än SEB? Det blir ju ingen stor skillnad i månadskostnaden.
Vilken hade ni valt?
Har för närvarande 4,60 ish hos SEB på 10 år.
Blir det mycket dyare då med nya lånet?
Tacksam för tips.
Du ska behålla SEB lånet, de hundralapparna i månadskostnaden Som du sparar idag äts upp med förlängningen av lånet, de andra har dessutom högre ränta.

Uppdatera din ansökan på lendo till 15 år isf. Man kan ju ändra inom en tidsperiod och ny UC tas.

Jag skulle inte byta till något av de erbjudande utifrån det du har idag.

Jo fast jag kommer få ännu sämre UC om jag söker på nytt antar jag. Den ökade från 0,7 till 1,0 på kreddy idag. Frågan är om den går tillbaka när jag inte tackar jag till något erbjudande.

Man kan ändra nuvarande ansökan om du kontaktar lendo. Ingen ny UC

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp