Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Privatlån hos SEB, samlingslån 300 000

Ansökte igår via Advisa och bästa erbjudandet är från Svenday 300k på 12 år, ränta 6,47 2967 i månaden. På andra plats Marginalen 300k på 12 år, räntan är 6,49 2973 i månaden. Frågan är om man ska ta det. Är dessa banker bättre än SEB? Det blir ju ingen stor skillnad i månadskostnaden.
Vilken hade ni valt?
Har för närvarande 4,60 ish hos SEB på 10 år.
Blir det mycket dyare då med nya lånet?
Tacksam för tips.

Det blir ungefär 40 % dyrare med 6,47 % ränta i stället för 4,6 % ränta. För varje hundralapp som du betalar i ränta på dagens lån så får du betala 140 kronor om du i stället väljer att lägga om det till Sevendays erbjudande.

Det blir ungefär 40 % dyrare med 6,47 % ränta i stället för 4,6 % ränta. För varje hundralapp som du betalar i ränta på dagens lån så får du betala 140 kronor om du i stället väljer att lägga om det till Sevendays erbjudande.
Tack för tipset. Jag få väl behålla min nuvarande hos SEB. Ville bara hitta ett sätt att minska min månadskostnad. Hoppas min UC går tillbaka till 0,8 eller lägre nu när jag tackar nej till dessa erbjudanden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp