Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Privatlån hos Remember har ”försvunnit”

Hej!
Har ett blancolån hos Remember som jag medvetet valt att släppa vidare till inkasso. Har nu missat fyra inbetalningar men fortfarande inte fått något uppsägningsbrev och inget meddelande från inkassobolag om skuld att betala. Kollade på en kreditupplysning från UC som är tagen för några dagar sen där det står att lånet är ”löst” och min sammanlagda skuld har också minskat med samma summa som det kvarstående lånet är på. Loggar jag in via Remembers hemsida hittar jag ingen info om mitt lån överhuvudtaget.
Jag fattar ju att ett lån inte löser sig av sig självt men börjar fundera på vad som hänt. Har det nu gått till inkasso men att jag ännu inte blivit informerad om detta?

Hej!
Har ett blancolån hos Remember som jag medvetet valt att släppa vidare till inkasso. Har nu missat fyra inbetalningar men fortfarande inte fått något uppsägningsbrev och inget meddelande från inkassobolag om skuld att betala. Kollade på en kreditupplysning från UC som är tagen för några dagar sen där det står att lånet är ”löst” och min sammanlagda skuld har också minskat med samma summa som det kvarstående lånet är på. Loggar jag in via Remembers hemsida hittar jag ingen info om mitt lån överhuvudtaget.
Jag fattar ju att ett lån inte löser sig av sig självt men börjar fundera på vad som hänt. Har det nu gått till inkasso men att jag ännu inte blivit informerad om detta?
Den har säkert hamnat hos inkasso. Logga in hos Intrum och kolla om ärendet finns där.

Har garanterat hamnat hos Intrum. Då har du stora belopp att betala i månaden framöver…. De är inte roliga att ha att göra med.

Det låter som att lånet hamnat hos Inkasso, då försvinner det fr Uc och försvinner från långivaren också.

Mitt hamla hos Axactor nyligen. 100000kr/1000 månad

Den har säkert hamnat hos inkasso. Logga in hos Intrum och kolla om ärendet finns där.
Ursäkta, blanda ihop lån. Det är Axactor den kommer hamna hos, så logga in där och kolla.
på 45 000kr fick jag betala 2000kr/månad sen ville de höja efter 3 månader.

Sålt till annan aktör, dom använder flera olika

Skulden finns varken hos Axactor eller Intrum. Rimligen borde det inkassobolag som blir involverat, meddela via ex Kivra att skulden finns hos just det bolaget.

Skulden finns varken hos Axactor eller Intrum. Rimligen borde det inkassobolag som blir involverat, meddela via ex Kivra att skulden finns hos just det bolaget.
Du får säkert snart inkassobrev.
Eller i bästa fall har din skuld gått upp i rök och blir aldrig upphittad.

Hamnad hos PRA-Group. Aldrig hört talas om dessa. Någon som har erfarenhet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp