- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Aldrig hört. Hoppas du får den hjälp du önskar.Hamnad hos PRA-Group. Aldrig hört talas om dessa. Någon som har erfarenhet?
Aldrig hört. Hoppas du får den hjälp du önskar.Hamnad hos PRA-Group. Aldrig hört talas om dessa. Någon som har erfarenhet?
Jag hade uppköpta skulder hos dessa under min sanering. Det tog en kreditupplysning på mej i princip varje år. Har inte stött på några problem hos dessa under de åren.Hamnad hos PRA-Group. Aldrig hört talas om dessa. Någon som har erfarenhet?
Skulle du inte köpa hus?Hej!
Har ett blancolån hos Remember som jag medvetet valt att släppa vidare till inkasso. Har nu missat fyra inbetalningar men fortfarande inte fått något uppsägningsbrev och inget meddelande från inkassobolag om skuld att betala. Kollade på en kreditupplysning från UC som är tagen för några dagar sen där det står att lånet är ”löst” och min sammanlagda skuld har också minskat med samma summa som det kvarstående lånet är på. Loggar jag in via Remembers hemsida hittar jag ingen info om mitt lån överhuvudtaget.
Jag fattar ju att ett lån inte löser sig av sig självt men börjar fundera på vad som hänt. Har det nu gått till inkasso men att jag ännu inte blivit informerad om detta?
Full UC eller mikro bara?Jag hade uppköpta skulder hos dessa under min sanering. Det tog en kreditupplysning på mej i princip varje år. Har inte stött på några problem hos dessa under de åren.
Nej, det har aldrig varit aktuellt.Skulle du inte köpa hus?
Hur stort är lånet/skulden? Vad fick du för avbetalningsplan?Nej, det har aldrig varit aktuellt.
En betalningsanmärkning och en anmärkning gällande misskött kredit är två olika saker.Får man inte betalningensanmärkning då som misskött kredit? Jag förstår att detta är ett provat lån men konstigt/mycket bättre att det hamnar hos inkasso då? Då försvinner lånet från UC och betyget/scoring blir mycket bättre, och då kan man ansöka kanske om nytt lån med bättre ränta och betala av inkasso?
En direkt fråga till dig: får man fråga hur stort lån du hade och hur blev avbetalningsplanen hos inkasso nu?
Det är skitsamma när det hamnar hos Kronofogden eller blir en pricka .. det är tre år som gäller, sen om det är värre eller inte då är det skillnaden. Så du har/kommer få en anmärkning?En betalningsanmärkning och en anmärkning gällande misskött kredit är två olika saker.
Det är inte bra att det hamnar hos inkasso, eftersom det renderar en anmärkning om misskött kredit. Det är praktiskt taget omöjligt att låna på nytt med en sådan anmärkning.
Mitt lån är på ca 150K och jag har ännu inte fått något svar om en avbetalningsplan.
Tyckte du skrev nån gång att svärföräldrarna skulle ev. Hjälpa till men då kanske det inte var du som skrevNej, det har aldrig varit aktuellt.