Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Plus1 (Nstart) gav avslag p.g.a. kontantuttag

Alla banker gör nog inte det. I det här fallet så var man tvungen att verifiera sin inkomst och det gör man genom att ansluta sitt bankkonto till ansökningsprocessen, så man gav väl sin tillåtelse där att de får gå igen utdraget.
Aah ok tack!

Så om man är i en tajt sits, knappt några pengar kvar på kontot och söker samlingslån men banken ser saldot så nekas man?
Är väl därför man lånar för man inte har några pengar så det räknar dem nog med ofta.
Spel transaktioner, inkasso/kronofogden betalningar kollar dem nog mer efter då

Ok, har aldrig fått en sån koll än. Ica vet jag inte för de tog över mitt lån från Forex men Ikano och Collector gjorde ingen förra iaf. Har inge bekymmer med det men ändå intressant
Dem större är det nog inte lika vanligt hos men de flesta skit lån gör det iallafall

Verkar vara olika vem som kollar då. I mitt fall gjorde dom en koll på mitt konto, fanns både kontantuttag, inkasso och lite spel. Men jag blev grön och godkändes utan medlåntagare. Behövdes spärra på lånstopp.se men det kändes helt okej!

Det är väl inget konstigt egentligen att man ska var kreditvärdig?
Både jag och min fru som var medsökande hade båda tillräcklig kreditvärdighet för att kunna få det här lånet.
Men då sitter det nån elak jäkel där på Plus1/Nstart och granskar allt i minsta detalj för att hitta något som de kan använda som ursäkt till avslag.
Då har de tittar på varenda transaktion på mitt konto i månader tillbaka.
Jag tog ut kontanter efter löning i feb, mars och april för att spara till nödfall men det är tydligen strängt förbjudet.
Om någon hade ringt till mig och frågat om dessa så hade jag kunnat sätta in dem igen och be att de kikar igen på kontot..
Den andra ursäkten var utlandsbetalning.
Nu har jag själv granskat min kontohistorik och det enda jag hittar är överföring av några hundra till Revolut, om det räknas som utlandsbetalning? Annars så är det bara ett par abonnemangsavgifter för ett par utländska tjänster.
Men om ni inte har betalningsanmärkningar eller speltransaktioner är det kanske bättre att boka ett fysisk möte med eran bank. Förklara det ekonomiska läget, så kanske dom ger er samlingslånet?

En fråga.
Om man angivit lösa/samla lån hos dom.

Kan man själv lösa det ändå eller måste dom göra det?

En fråga.
Om man angivit lösa/samla lån hos dom.

Kan man själv lösa det ändå eller måste dom göra det?
Klart du kan lösa det själv. Bara bra tror jag? För mig har de positiva när jag betalade av vissa skulder. Då godkände de mig.

Dock så hade jag kontant uttag men det var inga problem

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp