- Meddelanden
- 31 418
- Mottagna reaktioner
- 16 473
- Poäng
- 11 677
Det är ju för att dom alltid kräver borgenär. Hade alla andra banker gjort samma sak hade ju utfallet blivit detsamma.
Dom är borgenär snarare.
Det är ju för att dom alltid kräver borgenär. Hade alla andra banker gjort samma sak hade ju utfallet blivit detsamma.
Det är väl inget konstigt egentligen att man ska var kreditvärdig?Om det är definitionen av sund så.
Jag skulle kalla den lömsk.
”Hej, du är inte kreditvärdig men om du fixar en medsökande som är så kan vi låna ut till dig.” Tyder ju på att personen inte borde få låna
Ja vi båda har fast anställning sedan många år.Får jag fråga...hur det ser ut?
Har du fast anställning?
Hur många ff osv!
Irriterande att bli nekad pga kontantuttag!
Låter jäkligt hårt att bli nekad för lite kontantuttag samt nån utlandstransaktion.Ja vi båda har fast anställning sedan många år.
Jag har 6 st ff senaste 12 månaderna. Jag är osäker på hur många ff min fru har men det är färre i alla fall.
Du är ju inte kreditvärdig om det krävs medsökande.Det är väl inget konstigt egentligen att man ska var kreditvärdig?
Både jag och min fru som var medsökande hade båda tillräcklig kreditvärdighet för att kunna få det här lånet.
Men då sitter det nån elak jäkel där på Plus1/Nstart och granskar allt i minsta detalj för att hitta något som de kan använda som ursäkt till avslag.
Då har de tittar på varenda transaktion på mitt konto i månader tillbaka.
Jag tog ut kontanter efter löning i feb, mars och april för att spara till nödfall men det är tydligen strängt förbjudet.
Om någon hade ringt till mig och frågat om dessa så hade jag kunnat sätta in dem igen och be att de kikar igen på kontot..
Den andra ursäkten var utlandsbetalning.
Nu har jag själv granskat min kontohistorik och det enda jag hittar är överföring av några hundra till Revolut, om det räknas som utlandsbetalning? Annars så är det bara ett par abonnemangsavgifter för ett par utländska tjänster.
Det var inget krav. När vi gjorde ansökan så valde vi av egen vilja att lägga till medsökande.Du är ju inte kreditvärdig om det krävs medsökande.
När jag kontaktade de idag och först då fick veta att vi hade fått avslag så frågade jag om det finns något som vi kan göra och om det går att överklaga beslutet.Och dessutom märkligt när MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) efter årsskiftet gick ut och rekommenderade att man skulle ta ut kontanter och förvara på ett säkert ställe men anledningar av Krig, dataintrång, och allt vad det nu var. Du skulle hävdat att du följt de rekommendationer som ”Regeringen och MSB” gick ut med precis som vi slutade ta u hand och stannade hemma under Covid.
Alla banker gör nog inte det. I det här fallet så var man tvungen att verifiera sin inkomst och det gör man genom att ansluta sitt bankkonto till ansökningsprocessen, så man gav väl sin tillåtelse där att de får gå igen utdraget.Visste inte att man kollar bankutdrag. Gör alla banker det eller hur vet man om de gör det? Ger man tillåtelse typ eller?