Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Pest eller kolera

Har ett ärende hos kfm som ska vara betald inom 10 dagar eftersom jag skickade in kvittot igår. Fordringsägaren går inte med på en avbetalningsplan men jag har inte råd att betala hela. Betalar jag hela så kan jag inte betala andra avbetalningsplaner som kan få mycket stora konsekvenser. Nätterna svettas jag och vet inte hur jag ska hantera detta. Kan inte åka på en betalningsanmärkning...hur skulle ni göra?

Hur mycket är skulden på och när kan du betala det?

Ett alternativ hade varit att inte skicka in kvittot, men det har du ju redan gjort.

Enda möjligheten att stoppa utslaget nu är att betala eller bestrida. Bestrider du så får du ta den processen och betala så fort du kan, om det är för långt i framtiden är det kanske inte värt det.

Alternativt betala det du kan och om du har någon kredit eller kreditkort du kan ta ut på för att hantera denna akuta skuld och bli av med den helt. Eller ansöka om ett kreditkort eller liknande och ta ut det du behöver och betala tillbaka på det kortet istället.

Eller fråga igen om avbetalningsplan om man orkar med att böna och be hos dessa bolag.

Var tvungen att skicka in kvittot efter påminnelse nr två kan man säga. Vill inte ha en delgivningsman hem eller till jobbet. Var osäker på hur snabbt de agerar.
Bestrida funderar jag på men undrar om det finns konsekvenser förutom Lexbase...
Betala, ansöka om kreditkort är ganska uteslutet. Mina förutsättningar på UC är usla.
Avbetalningsplan går de inte med på, inte detta företag.

Vad synd att du skickade in, jag har märkt att man kan förhala med att efter man fått påminnelse nr 1 ringa dom o säga att man fått reda på att man har ett bet.förläggande men inte fått hem något brev från dom, kfm alltså, då får man ett nytt brev ock så börjar det om med en ny påminnelse efter det..

Vad synd att du skickade in, jag har märkt att man kan förhala med att efter man fått påminnelse nr 1 ringa dom o säga att man fått reda på att man har ett bet.förläggande men inte fått hem något brev från dom, kfm alltså, då får man ett nytt brev ock så börjar det om med en ny påminnelse efter det..
Visste inte det :( och vågade ej chansa. Kommer de till jobbet så är det kört på alla plan. Även hemma.
Menar du att första brevet, påminnelse 1 och ett nytt brev plus påminnelse på det nya kommer?

Det jag skickade in vad det nya brevet.
Vad menar du med det nya? Ja för jag fick ett brev o sen en påminnelse och så ringde jag o sa att jag ej fått något o då skickade de om ett nytt brev, då frågade jag lite om delgivningsman o han i luren sa: Du e långt därifrån, frågade hur menar du.. Han: ja du har inte äns fått 1 påminnelse än.. O det kommer några.. Så sa han.

Vill inte uppmuntra till lån till att betala skulder men är det riktigt riktigt illa så testa dessa:

Everyday+, du kanske får 3000 kr som sen betalas månadsvis med ca 600 kr/mån. Det är en kredit man får, inget kort och man kan ta ut när man betalat in.

Ferratum kreditkonto beviljad belopp betalas per månad och kan tas ut igen.

Betallkoll dock kan du inte betala gamla räkningar men du kan få lite andrum om betala kommande räkningar på ca 2000 kr och på sätt få 2000 kr till Kfm... många bäckar små. Det är bara att installera appen och lägga in några räkningar så får du svar inom 24 timmar (vet ej hur de jobbar röda dagar dock)

Jag har fått krediter hos samtliga 3 trots 0 kr taxerad inkomst (företaget gick inte med vinst)

Lycka till, hoppas det löser sig för dig!

Ej första brevet och påminnelsen till den.

Tack Myra, men har hos de flesta :( känns så hopplöst just nu...
Betalkoll har jag installerat men får den inte att funka, inte deras IT avd heller.

Om inte annat än för att varna andra från att ha med dem att göra - vad är det för företag som sätter dig i denna situation?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp