Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Pensionsspar - Hur mkt vid vilken ålder?

Tjänstepension är en stor djungel och speciellt när du haft många anställningar genom åren. Det blir lätt utspritt och kan vara knepigt att hålla reda på var allt är placerat. Otroligt viktigt att få koll då detta är betydligt av större vikt än premiepensionen.
Premiepensionen är nästan på väg om min tjänstepensionen vilket är helt galet då jag inte varit tillräckligt insatt och flertalet placeringar varit i traditionella förvaltning.

Tips: Aktieanalytikern som är rolig youtuber har en fenomenal video som förklarar mer.

Sitter och tittar på den här pensionen. Innebär detta att jag absolut tidigast kan börja plocka ut min tjänstepension när jag är 65 år gammal? Frågan är ju om jag ens lever tills dess med all jävla stress och ångest som jag gått igenom. Känner mig redan mer som 50 än 30 :D

1731234478991.png

Jag har flyttat all tjänstepension som går till Swedbank.
Lättare översyn och lättare att byta fonder.

Jag har flyttat all tjänstepension som går till Swedbank.
Lättare översyn och lättare att byta fonder.
Nackdelen är ju dock att du måste plocka ut all tjänstepension samtidigt.

Nackdelen är ju dock att du måste plocka ut all tjänstepension samtidigt.
Nja, man startar fortfarande utbetalning per försäkring så det beror helt på hur personens försäkringar ser ut (villkor) och hur flytten gick till.

Jag trodde detta fick plockas ut när man är 55 men det är alltså 65 som gäller för mig enligt ovan bild?

Jag trodde detta fick plockas ut när man är 55 men det är alltså 65 som gäller för mig enligt ovan bild?
Allt beror på vilken typ av pension vi pratar om, men enligt vad du bifogade i bilden (tjänstepension - fond) så har du rätt att ta förtida uttag, alltså att ta ut dem redan vid 55år. Det som visas på bilden är det som är inlagt just nu/det rekommenderade utgångsläget.

Nja, man startar fortfarande utbetalning per försäkring så det beror helt på hur personens försäkringar ser ut (villkor) och hur flytten gick till.
Om du konsoliderar allt till en (vilket var det jag kommenterade) så är det enbart en försäkring och hela betalas ut.

Om du konsoliderar allt till en (vilket var det jag kommenterade) så är det enbart en försäkring och hela betalas ut.
Noup, min betalas månatligen ut livet ut enligt Swedbank försäkring.
Fast man får ju välja utbetalningstid själv såklart och jag får ta ställning till det när tiden är inne.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp