Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Partner inkasso?!

Lån med skuldebrev (nästan alla lån) är preskribtionstiden tio år. Skulder uppkomna innan den nya högkostnadskreditslagen omfattas inte av den.

Florerar en massa felaktiga påståenden i denna tråd. Man bör inte uttala sig om man bara gissar.

Lån med skuldebrev (nästan alla lån) är preskribtionstiden tio år. Skulder uppkomna innan den nya högkostnadskreditslagen omfattas inte av den.

Florerar en massa felaktiga påståenden i denna tråd. Man bör inte uttala sig om man bara gissar.
Håller med. Står dessutom tydligt på kravet:
upload_2020-6-9_11-17-50.png

Tycker ändå att Ambrion/Daypay skött detta dåligt. Om de nu velat ha tillbaka pengarna, varför har de inte minst en gång per år gett en chansen att betala tillbaka istället för att spara i flera år, som i mitt fall 6 år, innan de säljer den bara så där...så surt att få ränta på så många år på en skuld man tror man betalt. Inte fått svar från KFM ännu heller, så vet ju inte om jag har betalat den eller inte, samt inte heller ännu fått ny återkoppling av Partner Inkasso som igår sa de skulle höra av sig idag pga att de måste höra med ambrion om vissa saker...-_-

När du loggar in står det att det skickats till fogden då eller står det skickat till inkasso

Vad gäller för skulder uppkomna innan den nya lagen?är det 3 år..

Fått hem idag med nu=( inte detta man behöver direkt..

Som tur är har jag betalat alla skulder till daypay och spärrat mitt konto för flera år sedan, men skulle dom börja larva sig så här 7 år senare och skicka mig till kronofogden utan att försöka höra av sig på 6-7 år.

Jag brukar hålla lugnet men är det så här dom ska tjäna pengar på ränta. Hade kontaktat både ARN/Konsumentverket och letat upp VDn:s nummer för att ge en utskällning utan dess like. Detta måste vara det värsta betende som jag läst om av långivare på detta forum.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp