Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Panik-kronofogden

• Trådstartare
  • Start datum
Han ser verkligen ner på folk med skulder. Vet inte ens om han skulle låta mig bo kvar i huset. Har sjukt mycket ångest över detta å har svårt att sova på kvällarna. Det enda han pratar om är alla resor hit och dit......
Så jobbigt. -:(
Tycker verkligen synd om dig men du måste nog berätta.

Det är inte förhandlingsbart tyvärr. De tar allt utöver förbehållsbelopp och den del av hyran som de räknar ut att du ska stå för.

De kommer ta allt som överstiger en viss summa. De kommer ha tillgång till din lön varje månad och se hur mycket du får in.

Arbetsgivaren betalar
De kommer ta allt som överstiger en viss summa. De kommer ha tillgång till din lön varje månad och se hur mycket du får in.
Arbetsgivaren betalar in det som KFM bestämt.

Så jobbigt. -:(
Tycker verkligen synd om dig men du måste nog berätta.

Tack du har aldrig velat ta livet av mig men senaste månaderna har det känts som det enda rätta. Dock anser jag att det är sjukt egoistiskt att göra detta när man har barn. Min bil tog de för 3 veckor sedan och den verkar blivit såld. Sambon tror att jag ställt av den för att spara pengar. Å art den står hos en kompis.
Han e sjukt arg för att jag inte hämtar bilen.Allt blir stressigare nu när man är beroende av bussar och tåg. Orkar inte jobba lika mycket pga restiden och ungarna kommer inte iväg på alla aktiviteter.

Tack du har aldrig velat ta livet av mig men senaste månaderna har det känts som det enda rätta. Dock anser jag att det är sjukt egoistiskt att göra detta när man har barn. Min bil tog de för 3 veckor sedan och den verkar blivit såld. Sambon tror att jag ställt av den för att spara pengar. Å art den står hos en kompis.
Han e sjukt arg för att jag inte hämtar bilen.Allt blir stressigare nu när man är beroende av bussar och tåg. Orkar inte jobba lika mycket pga restiden och ungarna kommer inte iväg på alla aktiviteter.
Tro mig, där du är just nu var jag för lite mer än ett år sedan.
Fullkomlig panik och ångest.
Jag lovar dig att ditt liv är långt mer viktigt än pengarna.
Det kommer att bli tufft och en rejäl omställning men det blir bättre.
Jag har också gjort mig av med bilen dock frivilligt och detta innebär 2-3 timmar längre arbetsdag med pendling med tåg. Men även det går.
Sök hjälp hos en budget, skuldrådgivare och försök strukturera upp en ekonomi.
Kolla in på KFM auktionstorg och kolla om din bil är där så ser du vad dina skulder kan minskas med vid en ev försäljning av bilen. Din skuld är inte så hög så att du inte kan få bort den med lite slit.

Jag har också gjort mig av med bilen dock frivilligt och detta innebär 2-3 timmar längre arbetsdag med pendling med tåg. Men även det går.
Kolla in på KFM auktionstorg och kolla om din bil är där så ser du vad dina skulder kan minskas med vid en ev försäljning av bilen. Din skuld är inte så hög så att du inte kan få bort den med lite slit.

Tack för pepp! Även om d inte riktigt går ta in än. Har inte velat veta om min bil är såld men kollade nu och den verkar inte ens ligga ute till försäljning. De sa att de skulle lägga ut den någon dag efter de hämtade den. Skulle som sagt inte vilja ta livet av mig för barnens skull. De är riktiga mammagrisar. Så nog ska jag försöka kämpa men känns jobbigt med sambon. Vågar inte berätta. Ska jobba till 01 i natt. Det sjuka är att ångesten känns lite bättre när man inte är hemma. Då är allt så påtagligt. Men ska väl vara glad över att de inte tog med sig sambons dyra TV och ljudanläggning. Det hade han ju verkligen upptäckt på en gång nu när han snart kommer hem.

Hur mycket skulder hade du?

Jag trodde att det var 950000-1 miljon men när jag räknade ihop det till skuldsaneringsansökan var det 1.3 plus 150000 till CSN som ej jag släppt till KFM.
Denna summan var på 1.650000 kr för några veckor sedan pga räntepåslag.
Fruktansvärt.

Jag trodde att det var 950000-1 miljon men när jag räknade ihop det till skuldsaneringsansökan var det 1.3 plus 150000 till CSN som ej jag släppt till KFM.
Denna summan var på 1.650000 kr för några veckor sedan pga räntepåslag.
Fruktansvärt.

Usch. Hinner du betala av allt innan pension? Tycker att mina 400.000 får världen att gå under.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp