Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Panik-kronofogden

• Trådstartare
  • Start datum
Min första delgivning kom i oktober. Har i te fått utmätning än. Dock var de hemma hos mig idag. Löneutmätning börjar nog denna månad.

Har du skickat in inkomst redogörelse då?

Nja, beror ju på. Skickar du in i vändande post så går det ju riktigt snabbt, hade jag velat hade jag kunnat få igång utmätningen redan denna månad. Men det vill jag inte.

Drar du ut på det som jag gör nu så blir det inte förrän nästa månad.
Ska man inte fylla in blanketter eller tar kronofogden beslut hur mycket ska dras varje månad ??

Ingen aning. Har inte fått någon blankett. De fick kontaktuppgifter till mina arbeten. Är så glad att jag endast jobbar som konsult nu och de anställda på arbetsplatsen inte behöver få reda på något.

Jag vet att en kompis till mig som hade utmätning fick behålla 9000 kr varje månad. Resten utmättes.

Ska man inte fylla in blanketter eller tar kronofogden beslut hur mycket ska dras varje månad ??
Man får blanketter att fylla i och det får även arbetsgivaren. Skickar man inte in inkomstredogörelsen så räknar KFM med schablon för hyra mm.

Jag vet att en kompis till mig som hade utmätning fick behålla 9000 kr varje månad. Resten utmättes.

Men när det gäller löneutmätning gäller bara arbetsgivare som får reda på och lön-konsult ?hur mycket skulder hade din kompis ? Därför fick behålla 9000 kr månad

Man får blanketter att fylla i och det får även arbetsgivaren. Skickar man inte in inkomstredogörelsen så räknar KFM med schablon för hyra mm.
Hur gör man inkomstredogörelsen? Var söker man dom ?

Jag vet att min kompis jobbade på HM. Chefen var en riktig skvallerbytta så hela butiken visste om detta. Hon mådde skit dåligt över det. Tror hon hade en skuld på ca 200.000. Hon jobbade övertid och alla helger. På två år var löneutmätningen över.

Men när det gäller löneutmätning gäller bara arbetsgivare som får reda på och lön-konsult ?hur mycket skulder hade din kompis ? Därför fick behålla 9000 kr månad
Oavsett hur hög eller låg skulden är så får du behålla ett förbehållsbelopp.
Hyra plus 4900 till allt annat. Även läkemedel, dagis och resor kan fås.
Som sambo kan det bli mer el mindre beroende på sambons inkomst.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp