Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Panik-kronofogden

• Trådstartare
  • Start datum
Hej
Jag måste tyvärr skicka iväg delgivningskvitto 3 st till kronofogden skulden ligger på 250000 kr . Vad ska man skriva ? Har inte råd och betalar in, måste ha löneutmätning ...
hur lång tid tar det tills man får beslut med löneutmätning ?

Du skriver under med personnummer och namn, sen skickar du in kvittona.

För min sambo tog det ungefär sex veckor från att hon skickade in första delgivningskvittot tills utmätningen började, men jag har också hört om fall där det tagit fyra-fem månader.

Du skriver under med personnummer och namn, sen skickar du in kvittona.

För min sambo tog det ungefär sex veckor från att hon skickade in första delgivningskvittot tills utmätningen började, men jag har också hört om fall där det tagit fyra-fem månader.
För mig aldrig då de var så långsamma och skuldsanering kom före. Släppte alla skulder feb-mars 18 och fick inledande 27/11-18.

Skrev under första delgivningen 2019-03-25 om jag inte minns fel, inkomst redogörelse kom 2019-05-06 och ska senast vara inne 2019-05-20, vilket gör att utmätning börjar då Juli.

Skrev under första delgivningen 2019-03-25 om jag inte minns fel, inkomst redogörelse kom 2019-05-06 och ska senast vara inne 2019-05-20, vilket gör att utmätning börjar då Juli.
Tar det 2 månader från inkomstredogörelse tills att det är igång?

Jag fick påminnelse av kronofogden 3/27 tänkte skicka in den idag . Hoppas inte kommer och knacka dörren i helgen .. kan tyvärr inte betala in 55000 kr fick inkasso kräver 16000 kr för kunna återkalla samma som 2 andra 15000kr och 8000 kr . Kommer får anmärkningar om 10 dagar. när tar kronofogden beslut med löneutmätning om 2 månader ?

Juni tror jag snarare.

Min första delgivning kom i oktober. Har i te fått utmätning än. Dock var de hemma hos mig idag. Löneutmätning börjar nog denna månad.

Tar det 2 månader från inkomstredogörelse tills att det är igång?

Nja, beror ju på. Skickar du in i vändande post så går det ju riktigt snabbt, hade jag velat hade jag kunnat få igång utmätningen redan denna månad. Men det vill jag inte.

Drar du ut på det som jag gör nu så blir det inte förrän nästa månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp