Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Panik, kfm ska komma hit

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
De allra flesta har skulder, ja. Hur många använder inte Klarna t ex? Hur många köper inte på avbetalning? Hur många köper inte resor på kredit? Hur många har inte tagit lån för att köpa en bil? Köpa bostad? Lån till att plugga? Köper medicin på avbetalning eller tar tandläkarbesöket på avbetalning? Det är väl ändå de flesta.
1 Hur många använder inte Klarna t ex? - Herregud!
2 Hur många köper inte på avbetalning? - Aldrig bra.
3 Hur många köper inte resor på kredit? - Katastrof.
4 Hur många har inte tagit lån för att köpa en bil? - Hur ska man då ha råd med bränslet?
5 Köpa bostad? - Börjar jag tänka om angående tom.
6 Lån till att plugga? - Ehh va?
7 Köper medicin på avbetalning eller tar tandläkarbesöket på avbetalning? - Vi bor i Sverige!

4 Hur många har inte tagit lån för att köpa en bil? - Hur ska man då ha råd med bränslet?
7 Köper medicin på avbetalning eller tar tandläkarbesöket på avbetalning? - Vi bor i Sverige!
Bolån är väl ändå legit?
Likaså studielån.
Billån, ja, jo. Kanske.
Resten får du medhåll på.

I Sverige tenderar vi att överbelåna oss med huset som inkörsport till det. Det känns så genomruttet på bostadsmarknaden nu och vidrigt höga o omotiverade prislappar, banken och mäklaren cashar bara in på det. Prislappen lär hamna på pensionärerna till slut som vanligt.

Svenskar har höga skulder jämfört med andra européer,

Du får ändra fokuset för tråden, men ingen annan?
Kan du lista vilka som har rätt att göra detta?
1. Myra
2.
3.
4.
.....
Dessutom är det du som sa att man inte ska ändra fokus på tråden, jag har aldrig sagt ngt om detta. Är ingen tråd-polis.

Så du håller med att de flesta har lån och krediter!

Dessutom är det du som sa att man inte ska ändra fokus på tråden, jag har aldrig sagt ngt om detta. Är ingen tråd-polis.
Det har jag aldrig sagt, försök inte.
Det jag tyckte var märkligt var att du inte förstod att folk tolkade ditt inlägg som att det handlar om Kronofogden och hembesök, det är ju till och med trådens titel.

Det har jag aldrig sagt, försök inte.
Det jag tyckte var märkligt var att du inte förstod att folk tolkade ditt inlägg som att det handlar om Kronofogden och hembesök, det är ju till och med trådens titel.
Vaddå försök inte? Det var väl du som skrev att jag skulle starta egentråd. Jag svarade på lassemans inlägg.
Vart nånstans i forumets regel står det att man endast får skriva i trådarna sånt som nämns i trådens titel och allt annat är strikt förbjudet? Förstår inte varför du vill bråka.

Vaddå försök inte? Det var väl du som skrev att jag skulle starta egentråd. Jag svarade på lassemans inlägg.
Vart nånstans i forumets regel står det att man endast får skriva i trådarna sånt som nämns i trådens titel och allt annat är strikt förbjudet? Förstår inte varför du vill bråka.
Jag frågade om det inte går att starta en tråd företagande i allmänhet.
Om du nu vill undvika att folk tror att du talar om Kronofogden i allmänhet, och Kronofogden och hembesök i synnerhet, vilket var trådens frågeställning från början.
Att ställa en fråga är väl knappast en uppmaning?

Insatt skrev: Vill du diskutera företagande går det väl alldeles utmärkt att starta en egen tråd för just detta ändamål?

Jag frågade om det inte går att starta en tråd företagande i allmänhet.
Om du nu vill undvika att folk tror att du talar om Kronofogden i allmänhet, och Kronofogden och hembesök i synnerhet, vilket var trådens frågeställning från början.
Att ställa en fråga är väl knappast en uppmaning?
Och jag svarade på din fråga.
Och "folk" det är du och lasseman. Skriv mer om vad du själv tror och vill och göm dig inte bakom "folk".

Och jag svarade på din fråga.
Och "folk" det är du och lasseman. Skriv mer om vad du själv tror och vill och göm dig inte bakom "folk".
Du svarade på min fråga och tillskrev mig en massa saker som jag aldrig har påstått.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp