Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Panik, kfm ska komma hit

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du tror att KFM kliver in till företag helt random?
Givetvis måste det finnas en skuld att driva in och att man har anledning att anta att det finns egendom att utmäta.
Så klart att jag inte tror det.

I Sverige är det väldigt lätt att starta företag, inga konstigheter. Nu var det synen på företagare som jag syftade på.
Det är även lätt att driva företag i Sverige, med undantag om man behöver banklån. "Synen" som du syftar på har i varje fall jag inte upplevt, vare sig från myndigheter eller privatpersoner. Har du varit i kontakt med italienska skatteverket någon gång, snacka om att det är obehagligt, en helt annan kultur... de har t o m beväpnad styrka. Det är inte heller kul att besöka en notarie i Frankrike för registreringar av olika handlingar, snacka om arga leken.

Vad gällde ditt svar då?
Det tror jag att du redan vet. Du skrev att företagare får oftare besök än andra. Har aldrig skrivit ngt om Kf.
Ibland glömmer jag att på detta forum tolkas allt bokstavligt att det handlar om Kf och att man inte kan uttrycka synpunkter som gäller mer allmänt.

Det är även lätt att driva företag i Sverige, med undantag om man behöver banklån. "Synen" som du syftar på har i varje fall jag inte upplevt, vare sig från myndigheter eller privatpersoner. Har du varit i kontakt med italienska skatteverket någon gång, snacka om att det är obehagligt, en helt annan kultur... de har t o m beväpnad styrka. Det är inte heller kul att besöka en notarie i Frankrike för registreringar av olika handlingar, snacka om arga leken.
Nu skriver du åter igen om hur krångligt eller inte det är att starta och driva företag. Har erfarenhet av andra länder ja. Det räcker bara att gå tillbaka till coronarestriktionerna och jämföra insatserna mot företag. Min personliga åsikt som jag hoppas att det är okej att jag har är att det finns andra länder som är bättre än Sverige att stötta företag och företagare.
Det du beskriver handlar om olika länders byråkrati. Där har Sverige kommit väldigt långt.

så klart de får. Det här är Sverige... att vara egenföretagare betraktas inte sällan som att man är skurk och fifflare (i myndigheternas ögon)
Företag som inte betalar sina skulder är väl just det, dvs skurk eller fifflare?
Företag borde verkligen göra rätt för sig och om jag tex köpt en vara eller tjänst från ett företag och inte fått varan eller tjänsten utförd är min största förhoppning att kronofogden utför sitt jobb och mäter ut det som går, även om det innebär hembesök om firman är skriven på en vanlig bostadsadress.

Det tror jag att du redan vet. Du skrev att företagare får oftare besök än andra. Har aldrig skrivit ngt om Kf.
Ibland glömmer jag att på detta forum tolkas allt bokstavligt att det handlar om Kf och att man inte kan uttrycka synpunkter som gäller mer allmänt.
Tråden handlar om förutsättningar för när "Kronofogden gör hembesök", missade du den detaljen?
Vill du diskutera företagande går det väl alldeles utmärkt att starta en egen tråd för just detta ändamål?

Tråden handlar om förutsättningar för när "Kronofogden gör hembesök", missade du den detaljen?
Vill du diskutera företagande går det väl alldeles utmärkt att starta en egen tråd för just detta ändamål?
Tack för tipset. Vill inte diskutera företagande i en egen tråd. Delade bara en personlig uppfattning om ett ämne som togs upp i just den här tråden. Undrar om du skulle kunna sammanställa en lista med när det är okej att dela en personlig åsikt och vilka trådar och när det är strikt förbjudet att göra det. Så skulle det underlätta... tror jag i a f ;)

Jag tycker om glass

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp