- Meddelanden
- 182
- Mottagna reaktioner
- 34
- Poäng
- 147
Jag förstår dig, jag har öppnat och berättat för mina närmsta och det gjorde tyvärr inget gott, snarare tvärtom. :/Jag försöker inte vara dömande!!! Jag försöker förstå din situation då du inte själv vill berätta helt ut hur allt ligger till.
Du behöver inte vara rädd för att prata eller skämmas överhuvudtaget alla kan vi hamna i dåliga situationer men att innesluta sig som en mussla hjälper inte mycket.
Två av mina barn hamnade i en dålig situation ekonomiskt vilket jag själv inte visste om, men förstod att något var fel och tillslut så berättade dom läget och skämdes s.k.
Men efteråt så var det som att en sten släppte från deras bröst. Jag hjälpte dom och betalade in deras skulder på ett villkor att dom inte sätter sig i samma situation igen.
Du behöver prata med någon om din situation vilket jag inte tror att du har gjort för att du skäms för att du har hamnat där du är idag. Du kommer känna en lättnad när du väl har gjort det.
För att du ska kunna få den hjälpen du behöver så måste du öppna upp dig för någon.
Som sagt jag är inte dömande utan försöker bara förstå din situation och varför du har hamnat där du är idag. Sen om du tar det på ett annat sett är bara att beklaga. Jag ville försöka få igång dig så du öppnar upp dig om vi eller någon som du liter på kan göra så du börjar prata om vad ditt problem beror på.
Du behöver verkligen göra det, prata och be om hjälp och förklara din situation om det ska kunna lösas för dig. Att tiga och skämmas kommer inte att hjälpa dig.
Hoppas du förstår vad jag menar?
Sitter verkligen låst.
ej spelat, men pga tidigare spelmissbruk och lån så är de dyrt. Så det är helt möjligt att hen inte har pengar den 7e.